Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Problem, problem! Tips någon?

• imported_macts

Medlem
    4 februari, 2003 vid 10:58

Kleva?? Pilsner??? Får jag också vara med. Kanske inte min surfbil Volvo 745-86 kvalar in, men ölen är jag gärna med på!

Syns,

• getwet

Medlem
    4 februari, 2003 vid 20:27

Bussvarm bira från GG går utmärkt, finns plats åt dig i släpet Mac TS.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 februari, 2003 vid 08:21

Tjena!
    Ni räknar upp tre problem som vi haft med vår VW-buss också. Två är lösta:
    När startmotorn packar ihop går man till skroten och köper en ny. Inte ny, men med så få mil som möjligt. Allbildelar i Huddinge skriver ut milantalet på sina delar. Kostar ca 700:-
    Där kan man också handla en trycktank för ca 150:- Kolla NOGA efter sprickor vid locket.

Det där med elen är ett surt problem. När man fixar ett fel dyker ett annat upp. Vi har haft glapp i stereon, tändningen, vindrutetorkarna, strålkastarna, tutan, larmet. Vi funderar seriöst på att byta ut hela elsystemet. Men problemet är att man inte vet skicket på det nya man sätter in; att köpa nytt är för dyrt. Vi måste göra något i alla fall, senast i somras hade vi en schyst liten kabelbrand under instrumentpanelen.

Att sälja och köpa nytt i samma prisklass tror jag är onödigt. Man måste pumpa in massa nya stålar om man ska något att lita på.

/Jens

• calle_b

Medlem
    28 februari, 2003 vid 17:24

The world of volkswagen e liten, men olöst..

Tackar och bugar för detta!
    Har lyckats engagera en polare som tycker om att bygga bilar. Han har lovat både det ena o det andra så nu finns det hopp!
    ”Det löser sej”, sa den som bajsade i havet.
    (Bygger på en sann historia)

Ha d gott! smirk.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications