Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Profilering (tryck) på kite

• Profilering (tryck) på kite

Publicerad av stellan på 18 november, 2004 vid 13:31

Jag tänkte starta en tråd i detta ämne. Jag funderar på att sälja reklamplats på kiten(skratta inte nu) och tänkte höra efter om någon har erfarenhet av detta?

Vet någon om man kan beställa vita kites eller i custom färger från något märke?

Vet någon någon som trycker på kites.

Har någon andra erfarenheter av detta?

Jag har själv profilerat allt från flygplan till orienteringsskärmar men detta är nytt och kanske är det någon där ute som vet?

Ha det

putte svarade 20 år, 11 månader sedan 13 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 november, 2004 vid 14:05

det finns ett tryckeri som heter BIG IMAGE (har jag för mig) och de trycker alla de där stora reklam grejorna som täcker hela hus.

/HA de vidrig

• neven

Medlem
    18 november, 2004 vid 14:05

Har de inte reklam på spinnakersegel? Det borde ju vara samma metod att trycka på kite. Men jag har ingen aning…

• luuddee

Medlem
    18 november, 2004 vid 14:51

hör med hugo om färger innan han sticker till cabarete kanske.. hmm.. tror också de som trycker reklam på segel kan fixa hör med nån segelnisse i limhamn..

• brickan

Medlem
    18 november, 2004 vid 15:07

Oftast på segel använder man spinnakertape fast på stora ark som man klipper ut text och logo.
    Har sett en del kitar med just tape tex en semcon som någon tjej har.
    kolla med segelmakerier tex http://www.tecomatic.com/tecowebb_03/northsails.html

• bohm

Medlem
    18 november, 2004 vid 15:49

I helsingborg finns det (fanns iallafall får nåt år sen) ett företag som printade reklamen som sitter på bussar. Borde gå att få in ett ark spinnakertape i deras skrivare o skriva ut på….(Alltså om man vill ha nåt annat än text)

Tror dom heter Helsingborg Big Screen Printing, eller nåt..

• walle

Medlem
    18 november, 2004 vid 15:56

hör med killarna på http://www.kitesweden.se, dom kan ordna det!

• stellan

Medlem
    18 november, 2004 vid 16:02

Tack för tipsen.

Finns det någon som har erfarenhet av detta?

Jag jobbar dagligen med Big Image och liknande, även segelmakare men ingen har någonsin tryckt på en kite.

Så jag upprepar frågan:

Har någon erfarenhet av tryck på kite.

Mvh

• anonym-anvandare

Medlem
    18 november, 2004 vid 16:05

Hör med ett screentryckeri, dom kan trycka på det mesta, klarar dom inte sizen så ger dom säkert tips på vart du kan vända dig. Screentryck är det iallfall som gäller om du vill ha det snyggt gjort!!

• walle

Medlem
    18 november, 2004 vid 16:07

Svar till:

Tack för tipsen.

Jag jobbar dagligen med Big Image och liknande, även segelmakare men ingen har någonsin tryckt på en kite.

Så jag upprepar frågan:

Mvh

[/ QUOTE ]
    Som jag skrev: kitesweden.se

• stellan

Medlem
    18 november, 2004 vid 16:30

Tyvärr fungar inte deras infoadress – mailbox oversize…
    Får väl ringa dem.

• walle

Medlem
    18 november, 2004 vid 16:37

prova den här:
    lars@dacon.biz

• kitesweden

Medlem
    18 november, 2004 vid 16:53

Hej Stellan,
    Dina mail kommer fram, men en av våra mailboxar strular..
    Bifogar en bild på tidigare tryck..

• patrikol

Medlem
    18 november, 2004 vid 17:20

Hör med Anders Landin eller någon annan i Tablas gänget dom har haft kites med Metro tryckt på som reklam.

• nic

Medlem
    18 november, 2004 vid 17:36

Du kan oftast specialbeställa kites tex helt vita eller med logo förtryckt som du skickar med. (Ozone fixar sånt iaf)
    Du kan även be någon skära ut självhäftande spinnackerduk utifrån en vektoriserad illustration/logo. Spinnackerduk är ganska genomskinligt så vit kite är att föredra.
    Spinnackerduk kommer att sitta som satan och det kan bli fult att ta bort det senare. Du kan även använda vanlig självhäftande plastfolie som du köper där man köper sånt (arkitektkopia eller systemtext här i gbg tex). Risk att sand smiter under om den inte limmar bra. Med en projektor kan du förstora en logga så att du själv kan skära ut den med skalpell.
    Jag har själv haft självhäftande folie i min flygskärm. Har fungerat bra.

nic

• samhansson

Medlem
    18 november, 2004 vid 20:48

Svar till:

Tack för tipsen.

Så jag upprepar frågan:

Mvh

[/ QUOTE ]

Nått sånt du e ute efter
    http://www.kiteflame.se/Bild_69.htm

Ett place i halmstad fixar d uten problem. Vill du haadressen eller de e för långt till h-stad?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications