Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prolimit bom PRO reklamation RÅD?

• Prolimit bom PRO reklamation RÅD?

Publicerad av matsb på 18 juli, 2005 vid 20:16

Yo,

Har en Prolimit Bom PRO i ”alu”, eller rättare sagt hade.
    Bommen har seglats endast på plattvatten inga loopar eller liknande har jag varit med om….;-)

Det som förvånar mig är att detta skedde i samband med vanlig plattvatten segling, bommen har måtten 160-210
    och den användes med ett 5,7 segel med bomlängd 178cm.Det skedde inte heller vid någon vurpa eller
    liknande och det var vanlig segling = rakt fram PANG!!!!.
    Väger inte mer än 78 kg

Brottet skedde inne i själva frontbeslaget, alltså inte vid de två skruvar som frontbeslaget är fixerat
    med (dubbla skruvar.) Annars kulle man ju kunna tro att det är där som det skulle ”ske” om det
    överhuvudtaget bör ske….:(

Har ni nåt tips om detta bör gå på Reklamation?, har en kompis som var med om ett brott efter 13 månader
    och fått en helt ny bom.

Någon som vart med om detta?
    Visst fanken ska dem hålla för denna typ av vanlig segling!!

hade
    mats

matsb svarade 20 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • mag

Medlem
    18 juli, 2005 vid 20:47

Ajdå!
    Om det gått av inne i beslaget så låter det skumt och som en tydlig misstänkt reklamation. Värre hade varit om ett rör gick mitt av vid hängselen, då kan säljaren skylla mer på dig. Men inne i ett beslag ska de ju inte gå av, eller?

Varje seriös handlare borde kunna ta hand om detta. Gå tillbaks till shopen med bommen, utan att meka med den innan bara.Låt affären se bommen som den är.
    /Magnus

• matsb

Medlem
    18 juli, 2005 vid 21:22

Svar till:

Om det gått av inne i beslaget så låter det skumt och som en tydlig misstänkt reklamation. Värre hade varit om ett rör gick mitt av vid hängselen, då kan säljaren skylla mer på dig. Men inne i ett beslag ska de ju inte gå av, eller?

[/ QUOTE ]
    Kan bara instämma, 78 kg…hmm Man kan som tillverkare möjligtsvis förstå att tillverkaren drar ören åt sig om man vägde 100++ pannor. Men detta verkar ju vara ett tydligt fabrikationsfel… confused.gif

Jag hoppas att det finns fler som möjligen råkat ut för detta..och som kanske kan ge mig lite tips och hur det gick för er.

Vet att många som satsa på spinnloopen smäller ett par bommar titt som tätt.. smirk.gif

hadé
    mats

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications