Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prolimit våtdräkter. Bra?

• Prolimit våtdräkter. Bra?

Publicerad av anonym-anvandare på 27 september, 2002 vid 22:47

Har eventuellt en prolimit våtdräkt på g. Det är en fr Danmark som kanske kan skicka den till mej om det nu går att lösa. Är det ett bra märke? Sen undrar jag om alla dräkter har samma storlekar, dvs 52 är samma oavsett märke. Vet inte om jag vågar köpa den.

watertouch svarade 23 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • watertouch

Medlem
    28 september, 2002 vid 08:38

Sömmarna håller inte, men det har jag nog redan berättat för dej en gång smirk.gif

Vad gäller storlekarna så är nog 52 alltid samma, men mitt råd är nog ändå att köpa en ny dräkt. Visst kostar det lite mer, men inget slår känslan av att surfa i en supermjuk och följsam dräkt som dessutom håller helt tätt! Neoprenet mister sin elasticitet efter ett par år.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2002 vid 09:04

Hmm, kanske får önska en som julklapp! Men en ny går ju lös på en 2000 minst om man vill ha lite mer än sommardräkt.

• watertouch

Medlem
    28 september, 2002 vid 12:10

Jo det kostar ju lite, men det är så skönt att ha en ny fräsch dräkt nu när det börjar bli lite kyligt att det kan vara värt det. Vind&Våg i Ronneby säljer Gul-dräkter som verkar hålla rätt bra.

• skarabe

Medlem
    28 september, 2002 vid 14:38

Jag vet inte vad det är för en dräkt som åsyftas där sömmarna gått sönder, men jag har en Prolimit Proseries PXM500 (vinterdräkt) 2002 års modell och den är helt suverän. Den är väldigt bekväm, enkel att ta på (dragkedja fram) och är i nyskick trots att den är väl använd. Jag vet att några haft problem med sömmarna i armålorna på 2001:orna, men de problemen är borta till 2002:orna. Vi har Prolimits convertible-dräkt till surfskolan i Lomma och jag har endast hört positiva omdömen om dem (har inte provat dem själv).

• calle_b

Medlem
    28 september, 2002 vid 15:06

Min Pro Limit 00:a är mycket sliten efter 2 år, och håller på att upp totalt…. Men den har tjänat mej väl!!

• watertouch

Medlem
    28 september, 2002 vid 15:21

Låter som om det skulle kunna vara min dräkt.. ProLimit PCS 5/3 eller nåt sånt heter den, oxå 2 år gammal. Har använt en tub liquisole och en halv tub neoprenlim, men den läcker som ett såll fortfarande.. Den spricker upp på nya ställen varje gång.
    Men den var skön när den var ny smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2002 vid 16:33

Jaha, då börjar man tveka inför den dräkten. Får kanske försöka köra denna säsongen ut med eländet jag har, om det nu blir så många ggr till. Har du tänkt köra länge till? Vind o våg i Rby sa du. vAr ligger det? det får undersökas.

• watertouch

Medlem
    28 september, 2002 vid 17:46

Ja, det är allt lite säsong kvar. Har inte ens börjat med kläder under dräkten ännu smirk.gif

Vind & Våg ligger på Enbärsvägen. Det är en kille som säljer prylar i sitt garage. Kolla gulasidorna.se, där finns karta oxå. Man måste ringa innan man drar dit, så att man är säker på att han e hemma.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2002 vid 18:10

Är det vind i morgon så kanske jag o Johannes drar ut. Även om man nog inte kommer va så sugen i morgon bitti.

• watertouch

Medlem
    28 september, 2002 vid 18:54

Jag finns på icq 1141605. Skicka ett mess om ni ska dra ut!

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2002 vid 00:46

Hjälper det mkt med underställ under dräkten? börjar bli kallt nu..

• watertouch

Medlem
    2 oktober, 2002 vid 08:26

Ja det tycker jag. Vattnet rinner inte omkring lika mycket inne i dräkten. Särskilt skönt på ryggen.

• flytboj

Medlem
    2 oktober, 2002 vid 08:32

Vad för slags underställ är det ni syftar på?
    Material, märke?

• watertouch

Medlem
    2 oktober, 2002 vid 09:12

Jag kör helt vanlig t-shirt. Långkallingar när det blir ännu kallare. Å så strumpor. Visst kan man ha nån hellyhansen-historia, kanske värmer lite mer.

• flytboj

Medlem
    2 oktober, 2002 vid 10:23

Gör det verkligen någon skillnad, mer än att det blir klumpigt?
    Får man in vatten i dräkten blir det väl pisskallt i vilket fall som?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prolimit våtdräkter. Bra?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.