-
Prylhysteri
Måste vara den mest pryltokiga sport som finns när -01 modellerna av allt(brädor,segelm.m) är så mycket bättre än -00 så man knappt kan använda sina grejer mer än 1 säsong innan dom är antika. Om utvecklingen verkligen gick så fort som fabrikanterna gör gällande så borde vi plana i 1m/s med samma segel som vi kör 20m/s med. Varje år sedan 80-talet har det hetat att årets modell har bättre bottendrag o tål mer vind än fjolårets. Finns det någon gräns? Om några år kanske vi inte behöver varken vind eller vatten bara fabrikanterna sköter sig så kan vi segla alltid!!
Dom stackarna som håller på med racing har det än värre. Har dom inte det senaste inom bräda&segel så är dom chanslösa redan innan start! Med utvecklingen som den är idag med denna prylhysteri så tycker jag det är konstigt att någon börjar surfa överhuvudtaget än mindre börja tävla. Verkar som fabrikanterna fått oss dit dom vill då deras mål verkar vara att prylarna skall vara viktigare än surfingen! Jag köper själv nytt då&då men tycker att många som surfar har väldigt kass distans till vad som utlovas i reklamen gentemot vad man verkligen får! Är det någon som verkligen tror på att allt blir så mycket bättre varje år??Som tur är för fabrikanterna så verkar det som dom flesta som surfar verkar göra det iallafall.
Jag tycker att vi som surfar måste bli mer kritiska mot denna hysteri så att vi får en mer tillbakalutad attityd vad det gäller surfing överhuvudtaget. På så vis kanske fler vågar prova på att surfa trots att dom inte har FMV11QS snordyr,snorsnabb,lättsvängd 2002års mega racewavefreeridebräda.
Tack o hej!!!
Logga in för att svara.