• Publicerad av wrango på 20 januari, 2003 vid 18:44

Hallå,

Hur svårt kan det va? Tänkte köpa en ny kite till våren. Har en gammal 9m2-räv från 90-talet som jag har kört buggy, skridskor/skidor och lite surf med. Jag räknar mig som nybörjare på vatten, men klarar mig hyfsat i bra förhållanden. Frågan är nu om man ska satsa på en Psycho eller välja något annat… Vad säger panelen? Är den så grym och ostabil? Jag flyger en del paragliding och där skulle jag aldrig rekommendera en vass skärm till en färsking, men detta är ju lite annorlunda tycker jag.
    mvh
    Wrango

anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • otg

Medlem
    20 januari, 2003 vid 20:08

vänta på deras nya drake Titan istället, den ska vara ett mellanting mellan Psycho och Warrior… om du nu absolut ska ha en foil.

Olle tongue.gif

• otg

Medlem
    20 januari, 2003 vid 20:09

i luften.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 januari, 2003 vid 11:40

Med risk för att låta som om jag gör reklam för att kränga Flysurfer (inte skulle jag smile.gif ).
    Så jäkla ”hemsk” är inte Psycho. Jag kör med en 6,5 och en 12,5. Kan inte påstå att jag är proffs på något vis.
    Den lämpar sig inte för en nybörjare som av ”misstag” droppar ner sin skärm i powerzone eftersom han/hon då får en rejäl åktur, men om man kan hantera en kite så är det inga problem med att flyga en Psycho. Den har mer lyft än vad man kanske är van vid från tidigare men iaf vande jag mig vid det ganska snabbt.

Som vanligt kan man väl bara ge rådet att testa en Psycho så att du kan dra dina egna slutsatser.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 januari, 2003 vid 19:47

Titan? När, var, hur bra?

• otg

Medlem
    25 januari, 2003 vid 09:40

Den kommer ut i Mars-April… Kolla Länken för mer info.

http://www.kiteforum.com/phpBB/viewtopic.php?topic=5137&forum=1&6

/Olle tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    25 januari, 2003 vid 19:04

Ser jäkla profsig ut facktiskt. Tyvärr kommer nog kosta lika mycke som det bästa inflato å då är det frågan vad ska man egentligen skaffa confused.gif

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.