Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Pulley bar
-
du kompis, jag överdrev kanske lite. du fattar nog vad jag menar.
-
Spelar väl ingen roll om du överdrev lite eller mycket, du måste ju ändå skaffa en längre om du tycker den är för kort.
-
Köra en halvtimme? Körde ca 10 dagar i streck ca 4 timmar varje dag med pulley i Cabarete förra året. Bra tryck.
-
hur långt har du mellan kroken och bommen? en medellång hängseletamp blir för kort tycker jag. jag tycker det blir jevvligt stumt och jobbigt. du lär ju haft grymt jämn och fin vind då.
-
Jag vetefaen men det är en lång jävel. Vinden var helt okej tyckte jag men alla som körde vanlig bom klagade på att det var byigt som satan. Och jag var överriggad i stort sett varje dag.
-
Pulleybar är rätt gött men du får kontrollera kitens kraft med benen istället för med chickenloopen. Litte jubbigare för benen…
Gör en själv, det är enkelt. Köp en rulltrissa(stor) på nån båthandel och knyt fast en tamp så att den bildar en triangel från bommen. I trissan som ska löpa över linan kopplar du en depowerstrap och till den kopplas mittlinorna.
Sen är det bara att justera längden på bak och framlinor så att kiten blir rätt skotad. -
Svar till:
ja den blir trögstyrd, det du vinner i väg förlorar du i kraft
[/ QUOTE ]
är du full eller rambomannen?!
det blir satans mkt mer lättstyrt med pulley! om du tyckte det var tyngre å styra så måste du provat en felkn*llad bom… man måste ha ett rätt stort V för att det ska funka bra, annars kan det bli lite ryckigt i styrningen…
puss å kram
/fräääderik del augusto -
Detta var ju intressant. Ska ta och bygga mig en pully bar av min gamla Globerider bar, återkommer med bilder och synpunkter om hur det blev
-
Klart som fan det blir trögt loco, men däremot blir kiten znabb zom zlatan zå du behöver inte zvänga lika mycket.
-
hör nu pöjkar, nu ska farbror david föklara…
det är faaaan så mycket lättare att svänga kiten med pulley, frontlinorna funkar ju som ett servo på en bil JÖÖÖ!
däremot är det lite tyngre att räta ut bommen igen, för då är ju servot liksom felvänt…
/davve august
-
Precis, med andra ord lide trögare, men fete fett med Z. Det säger ju sig sjäövt att det är lättare att svänga när du har noll tryck i sidorna på bomen.
-
det är lättare att svänga, lättare att hålla bommen i svängt läge men trögare att att räta ut bommen… jag blir ijallafall mindre trött i armarna av att köra med min pulley än med min vanliga bom, så d så! yeah………………………………………………………………………..
……………………………………………………………..
………………………………………………
……………………………………..f…….
………………r…e…………………………….d………
…………………….r…………………………
…………i……………k……………………au…………..
…………….g……………….u…………
…………s………………..t..i………….
……………….n………..s…….o.n……………….s….t……..
…………….h.l.m
Logga in för att svara.