Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing PWA Fuerteventura speed/slalom

• PWA Fuerteventura speed/slalom

Publicerad av Knatte på 25 juli, 2006 vid 09:34

De finns några videos från speed/slalomseglingen som pågår nu..
    http://www.fuerteventura-worldcup.org/ under multimedia/video

Finian går snabbast just nu och Dunkerbeck bara på 3:e plats i speed:ooo:

I slalomen går det ändå sämre. Top 3 är NP och ganska stor dominans top 10 också. Undrar om Dunken ångrar flytten från NP till North nu ?? verkar ju vara dålig speed i hans segel just nu…

Knatte svarade 19 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • oscar

Medlem
    25 juli, 2006 vid 10:03

Skulle vara mer bekymrad om jag hetter Jepser Orth på Severne eller Dan Ellis på Naish som ligger efter Freestylekillen Diony i slalom….

• bjarke

Medlem
    25 juli, 2006 vid 10:14
    Knatte wrote:
    De finns några videos från speed/slalomseglingen som pågår nu..
    http://www.fuerteventura-worldcup.org/ under multimedia/video

Finian går snabbast just nu och Dunkerbeck bara på 3:e plats i speed:ooo:

I slalomen går det ändå sämre. Top 3 är NP och ganska stor dominans top 10 också. Undrar om Dunken ångrar flytten från NP till North nu ?? verkar ju vara dålig speed i hans segel just nu…
    Om du kollar dom enkelte resultat och läser referat fremgår at Dunken har blivit krasjat av andra i två race, och dermed tappat teten. Om man ser på hans andra race verkar ju dom North-grejorna gå rätt hyfsad.

Dessutom, om det är nånstans där det p.t. verkar väre seglarna mer änn bare seglen som vinnar inom racing är det väl SL42. Dom störste/starkaste/satsande killarna vinner, och p.t. kör 3 (AA, Finian och Micah) av dom väl nog 4 bästa på NP.

Jag tyckar netop at det är kul at se at båda NP, North, Gaastra och MS får bra placeringar i dom här racen; verkar som om det är flere märken som gör kompetitiva segel.

En annan fråga man kan ställa seg är hur overförbart det här är for oss andra; vissa av dom här killarna glider ju runt med et segeldrag, som knapt nån annan änn dom klarer av, inte omöjligt at andra faktorer ved segel så som kontrollerbarhet/effektivitet länger ner i vindregistret kan göra at mer vanliga seglare är snabbare med dom.

• jester

Medlem
    25 juli, 2006 vid 10:47

Är väl synd o säga att BD går långsamt. Ledde ju efter 2 första dagarna. Och Diethelm och BD ligger 2:a resp 3:a i speeden… Kör dom bara ett par heat till i slalom, så får BD räkna bort dom sämre heaten, och vips så är han med i topp igen.

Du får sluta att bara studera siffror nu Knatte! 😉 Gubarna som står på brädorna speler ju viss roll, trots allt.

• tobhed

Medlem
    25 juli, 2006 vid 10:52

I vilket fall som helt är jag sjuuuuuuuuuuuuuuukt sugen på att segla och det blir ju inte bättre av filmer och annat från Fuerteventura…

• Knatte

Gäst
    25 juli, 2006 vid 13:33

Ha, ha 😀
    Jag ville bara kolla upp om jag kunde skriva något negativt om North, utan att det blev ett ramsakri…. Det blev ungefär den förväntade reaktionen *ler *:wink:

• jester

Medlem
    25 juli, 2006 vid 13:48

/me letar efter närmaste basebollträ…

• Knatte

Gäst
    25 juli, 2006 vid 14:09
    Jester wrote:
    /me letar efter närmaste basebollträ…
    Du vet att den totala vindpunkan och ingen vind, gör att man utforskar farliga områden i livet:tongue: :tongue: :tongue: 😮

Sedan vilken jävla dålig resultattavla de har ……Kunde de inte ansträngt sig lite och få upp storleken så att man kan läsa vad som står där, utan scrollning och zooma in hela tiden. Underkänt är betyget där…

• jester

Medlem
    26 juli, 2006 vid 05:45

Ah… Du har inte hittat den lilla käcka knappen som smäller upp resultaten i ett eget fönster?? Den som söker skall finna! 😀

• Knatte

Gäst
    26 juli, 2006 vid 07:01
    Jester wrote:
    Ah… Du har inte hittat den lilla käcka knappen som smäller upp resultaten i ett eget fönster?? Den som söker skall finna! 😀

Nu har jag funnit svaret och knappen :tongue:

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications