Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Pyro torrdräkt!!!!
-
Pyro torrdräkt!!!!
Publicerad av anonym-anvandare på 11 oktober, 2002 vid 13:49Vi var ute och provade våra nya torrdräkter som vi köpt av http://www.dacon.biz idag.
Trots 7 grader och 12 kvm vind så var vi hur varma som helst, samt mycket rörliga. Nu har vi äntligen hittat något som funkar bra. (tyvärr så är inte flickvännen lika nöjd då jag kommer att surfa hela vintern). Dräkten är gjord för kitesurfing, väl genomtänkt, bra förstärkningar och schysst design. Likvärdig (fast ändå inte) dräkt är Gul Marin (ej avsedd för kite) kostar 5000:- Dacon tar 4150:- för pyron.anonym-anvandare svarade 23 år sedan 5 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
jag kan fixa privat importerade Pyros från Tyskland till en kostnad av 2700:- plus frakt maila om ni är intresserade
/Johan
-
haha gött
så här ska det vara …
så kanske dom fattar att man inte kan ta hur mycket pengar som helst -
Jag är intresserad om det är samma dräkt som på Dacon!!!
Hur snabbt kan man få en hemskickad?
//Larssa -
Jag är också intresserad av Pyron st. M.
Hur går betalningen till, postförskott??MVH Andreas G
-
Jag vill beställa en Pyro torrdräkt dräkt av dej, vad ska jag ha för storlek? Längd 183cm Vikt: 80kg
mail: di2nyma@chl.chalmers.se
/Magnus -
Verkar som killen (Johan) inte kan fixa några pyros. Mitt tips är att kontakta Dacon (slå gärna ihop er så kanske ni kan få lite rabatt) http://www.dacon.biz
De ha dräkter hemma. -
Mycke snack om torrdräkter nowadays, tacka vet jag 3mm Vååååtdräkt för riktiga män.
-
Hej,
Kul att Pyron är uppskattad !
Vi på Dacon ska se till att hålla så korta leverans tider som möjligt. Normalt skickas alla våra produkter mot PF (enklast så). Jag kan meddela att vi kört med Pyron i Luleås vatten under helgen och jag uppskattar att vatten tempen har varit runt 4 grader !
Inga problem att hålla kroppen varm, däremot är det viktigt att man har ordentliga grejer på händer fötter och huvud !/Mvh Lars & Ola http://www.dacon.biz
PS Isen lägger sig nog här i Luleå vilken dag som helst..
DS -
till daconmannen:
era dräkter verkar ju skitbra om man ska läsa alla recensioner, men hur funkar det om man trots allt får ”punka” och det kommer in vatten?? går man en kall räkas död till mötes då eller?
vad kör ni i Lule med för skor, handskar, huva och underställ?
/Johan
-
Om man får punka på dräkten och ligger i vattnet för länge, så visst, det kommer att bli kallt !
Men materialet är väldigt slitstarkt och om det blir hål så är det troliga att hålet blir relativt litet, vilket innebär att du har tid att ta dig in till land. Om du däremot lyckas få ett jättehål i dräkten så ska man nog ta sig upp på brädan och iland ASAP. Men detsamma gäller till viss del våtdräkter också om du får en lång reva och det strömmar in vatten. Hoppas det är svar på din fråga.Risker finns alltid oavsett vad man gör, men det är DU själv som måste välja om du är beredd att ta dom…
Vi kör med min 5mm neopren handskar och skor samt huva.
TIPS:Använd en smalare bom om du har 5 mm neopren handskar !/Mvh Lars S
PS Kite på skridskor i morgon här i LULEÅ
DS -
Har ni bra förböjda 5mm handskar och ev. lite tunnare i handflatan?
-
Kör man med vanliga våtskor? Tar dräkten slut ovanför foten eller finns det någon form av sko inbyggd?
Logga in för att svara.
lyx med snö dock…