Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pyro torrdräkt!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 19:47

Pyron slutar vid ankeln. Kolla in handskar och skor på mauimagic.com deras förböjda torrhandske på 2mm är suverän, samt deras skor på 6mm som känns som sommar skor.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 oktober, 2002 vid 11:11

får man fråga var pyron kommer ifrån? söker man på nätet så hittar man ingenting någonstans förutom den svenska sidan då förståss… verkar konstigt?

över 4lakan är ju rätt mycket pengar, men å andra sidan… …här föll precis 10cm snö

/Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    19 oktober, 2002 vid 12:21

Den tillverkas av Ocean Rodeo, vi är den Svenska distributören (http://www.dacon.biz).
    Vi kommer även att introducera deras tubekite: ”Bronco” till nästa sommar. Vi har precis avslutat våra tester med Broncon och den är en kanon kite !
    Mer info på: http://www.oceanrodeo.com
    /Mvh Lars S

• kitelife

Medlem
    19 oktober, 2002 vid 15:03

Den ser trevlig ut (Bronco) ! har du kört/känt på den? recension? bilder?

• anonym-anvandare

Medlem
    19 oktober, 2002 vid 20:28

Jepp !
    Jag har lagt upp upp några bilder och info på http://www.dacon.biz under NYHETER.
    Broncon är väldigt välgjord och verkar mycket slitstark.
    Den har bra drag/lyft och den har inga oväntade hyss för sig (den ligger där man tror att den ska vara). Det man har satsat mycket på från ocean´s sida är säkerhets lösningar !
    Joysticken (deras nya bar) har dom utrustat med Punchout system + 3 st quickrealese !!
    Punchout innebär att om man trycker fram bommen allt man kan, då lossnar mitten linan från kroken, känns inte helt fel.

Jag var nere i Spanien förra veckan och körde med bla Broncon/joystick. Jag hade med mig en Bronco 9:a och körde endast med den 2 dagar, pga lite vind. Svårt att säga så mycket mer om den, eftersom det är rätt mycket ens eget tycke och smak som avgör om en kite känns bra. Men i mitt tycke är den kanon, lättstartad, enkel att hantera etc. Det enda som jag tycker man kunde ha löst på ett bättre sätt är luftinsläppet (det finns ett luftutsläpp oxå) i leading edgen, man har satt dit en backventil så det går lite segt att pumpa upp den. I övrigt en kanonkite

/Mvh Lars S

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pyro torrdräkt!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.