Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Q-PowerLines
-
Q-PowerLines
Publicerad av anonym-anvandare på 16 april, 2003 vid 20:19Någon med erfarenhet av Q-PowerLines? Är det besvärligt att få till rätt längd när man själv knyter ”öglor”? Är anti-trassel/tvinn kvaliteten värd den extra kostnaden?

/Jonaszebulon svarade 22 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Det är inga problem alls !
Det är våra absoluta favoriter bland kite linor
Vi har ett gäng på väg in, så om det finns intresse, hör av er !
/Mvh Lars
http://www.dacon.biz -
Vad tar Ni för dessa? Oerhört varierande priser beroende på vart man vänder sig?
-
Prisvariationerna kan bero på att det finns ett par olika sorters linor från Q-power. Nån som heter power-pro, och nån power eller liknande, och en tredje sort som jag inte minns vad den heter. Hur som helst kan det vara värt att veta om man ska jämföra priser…
/Rasmus
-
Helt rätt! Jämför inte äpplen & bananer

* Nya Q-line, kommer inom kort. Budgetvarianten som inte är ’prestretched’.
* Q-PowerLine, originalet! Oerhört ’svårtrasslad’ tack vare sin styvhet! Är ’prestretched’ och Töjer sig därför extremt lite’.
* Q-PowerLine Pro, i stort sett samma egenskaper som originalet men lättare & tunnare profil. Vissa menar att denna inte har lika bra anti-trassel egenskaper men jag tycker det!
2 andra fördelar med Q-PowerLine är dels den patenterade färgningstekniken som innebär att linan ’håller färgen’ i vått & torrt, och dels det hårda ’braid’-skalet som skyddar linans inre från smuts (orsak#1 till linslitage)!Kommer att ha alla dessa till försäljning i Stockholms-området inom kort–återkommer! (jag har tonvis med mer teknisk info. & specifikationer om Q-PowerLines om någon är sugen…)
/Jonas Forsberg
Logga in för att svara.