Jag får nog ge mig in i detta då vatten tiden blir mindre framåt sett.
Den personliga stilen måste nog påverka mycket, då jag är förhållandevist färsk på detta med bara några år på single innan twinn gjorde sitt intåg kanske min anpassning tog kortare tid. gillade direkt SB ET och tyckte den var grym på vågen lite mer trix att jobba höjd med även om det gick bra krävdes det lite meck. När jag sedan fick chansen på Qutros twin-truster var steget inte långt även om brädan var segare men otroligt direkt på vågen. Häjd tagningen grym….
Nu slutligen starboards 2011 är väligt annorlund, i twinn-truster mode är den mycket snabbare och mer loos än quatro men inte lika rktnings stabil, finns lite chans till spinn out(dock liten), men ligger lite högre mer speed.
På vågen känns den enklare att få dit man vill även om det märks väl att det är mindre fenor.
I twinn nja… inget att köra ofta på, kanske om man sumpar en av de andra fenorna..
Sedan i Quad mode är den helt hemma, går som på räls utåt, käner inte igen problemt med stansen. tar löjligt med höjd, den känslan av spinn out förrsvann direkt. På vågen är det svårt att beskriv men väldigt rätt, har inte ännu fått känslan av att den låser sig som några beskrev med 2010 SB quad. Snor kommentaren från en annan som kommenterat denna; den är sjukt lätt seglad vilket gör att man kan koncentrera sig på surfet.
Men ju mer kombinationer dessto mer kommer det säkert att bli upp till personlig känsla och stil.
/p
-allt skrivet med vänster….