• anonym-anvandare

Medlem
    3 februari, 2002 vid 21:22

I affärer där de säljer dem. Hihi! Nä, förlåt

• anonym-anvandare

Medlem
    3 februari, 2002 vid 22:43

watski…

• anonym-anvandare

Medlem
    3 februari, 2002 vid 22:57

fan quickrelease är för mesar, köp ett metalschackel med sprint! tror dom har det mä på watski

😉 /Hugo

• anonym-anvandare

Medlem
    3 februari, 2002 vid 23:16

hmmm…
    vad är skillnaden ;-|
    /david

• anonym-anvandare

Medlem
    4 februari, 2002 vid 11:06

om du inhandlar en snapshackle som hugo föreslår, se då till att du inte snålar å köper den allra billligaste modellen…
    Då kan det gå som för mig, stålringen till sprinten pajjade == helt omöjligt att komma ur framlinorna, fick en sjuhelsikes resa=) En snapshackle påminner om en karbinhake med den skillnaden att snapshackeln går att öppna under belastning… Använd också en stålring att haka i shackeln i, om du bara hakar i typ en repögla så kan öglan fastna kvar i shackeln…
    Joce

• anonym-anvandare

Medlem
    4 februari, 2002 vid 13:15

jo exakt köp en som pallar för minst 6-700 kg tror min pallar 700kg den är en smidig & robust liten sak. köp i rostfritt inte mässing det håller inte lika bra.

/hugo

• anonym-anvandare

Medlem
    4 februari, 2002 vid 15:01

jag har redan en och tror att det är en sådan som hugo beskriver, den skulle hålla för 1200 kg men ringen verkade rätt klen ändå och blev oval efter ett tag, har bytt till en annan som jag hittade hemma…

istf ring i chickenöglan funkar det bra med lite silvertape runt shacklets ”krok” så att den blir jämntjock.
    /d

• anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2002 vid 19:57

Jag antar att ni grabbar kör utan leach till kiten. Eller finns det någon lösning på att snurra bort leachen från hängselelinorna.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2002 vid 20:17

sax! nämen ärligt talat jag sätter min på mitt linornarätt långt upp(Wipika) Nasih sättes i bomen på den sida där den sitter.

/hugo

• anonym-anvandare

Medlem
    6 februari, 2002 vid 19:55

Blir det inte ett väldans lopandes med kiten med en sjuhelvetes resa som följd om man gör på det sättet. (Naish) Varför gör man inte likadant på Naish som på Wipika?

• anonym-anvandare

Medlem
    7 februari, 2002 vid 02:56

Nä det e inga problem, man får hålla lite kolla så man inte gör allt för många spins åt samma håll. På Wipika bomen sitter leashen höggt upp i en av mitt linorna, därför sätter jag den i trimöglan på bomen, på Naish sitter den i ena sid linan vänster om jag inte minns fel, den sättes på vänster sida av bomen. kör du utan leash så tänk på att hålla i grejerna i alla väder…

se bifogad bild:
    //Hugo
    loop.gif

Ps: fan va bra jag e på att rita, YEAH! – tänk på att deta är 2001 års mdoeller på bomar jag ebskriver här, har inte sett wipikas nya bom än, det ryktas om en kanon förbättring… snart snart…

• anonym-anvandare

Medlem
    7 februari, 2002 vid 16:45

Förmodligen är jag väldigt trög men jag tolkar det som att du kör utan leach runt armen men har den fäst i bommen eller trimöglan och ifall det skulle barka åt helvete och du måste nödlanda kiten kan du nå leachen och dra iallafall. Jag är tacksam för att du reder ut det här åt mig eftersom jag redan gjort ett par skrackfärder och för att snurra och loopa med leachen runt armen oftast slutar med ett jäkla trassel.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications