Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing racing taktik och strategi

Taggad: 

• racing taktik och strategi

Publicerad av bohm på 8 juli, 2009 vid 18:34

Jag är helt nybörjare vad det gäller racing, men har blivit lite intresserad och har hittat ett par bra artiklar om taktik (http://www.carbonsugar.com).

Men jag skulle vilja läsa mer, och helst titta på video. Nån som har nån bra länk om taktik, video eller text. Både racing i vindsurfing och segling/jolle är intressant.
    (Dock ingen betalvideo eller prenumerationstjänst, jag tillhör generationen som inte betalar för digital media.)

joachim_larsson svarade 16 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • joachim_larsson

Medlem
    8 juli, 2009 vid 20:56

Här har du lite tips var du kan finna bra matrial, http://www.svensksegling.se/Kappsegling/TipsRad/Litteraturochfilm/

Faktum är att den som är bäst taktiskt vinner ofta över tiden, segling är erfarenhet och det kommer med åren och det är ju det som är kul att hela tiden ha något att lära sig.

• bohm

Medlem
    8 juli, 2009 vid 21:27

hej

Jag har varit där och kikat, bra information…

Jag skulle önska en komplett information om hur tex KONA fungerar, gärna med illustrationer.

Frågor som jag har, och som säkert fler har;

Hur ser banan ut? rundar du 2, 3 eller fler bojar? hur ligger dessa i förhållande till vind? Var startar du och hur går starten till? hur kör du?

Vid vilken boj jippar du och vid vilken slår du, den i lovart eller den i lä?

Jag har fler frågor men jag sparar dom till jag fått svar på följande……..

• swe-31

Medlem
    9 juli, 2009 vid 06:35

Kolla in SVFs site under formula, där finns massor att läsa, I Formula guiden finns det mesta.

Under formula regler finns lite olika banor mm.

• joachim_larsson

Medlem
    9 juli, 2009 vid 20:49

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications