Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rambo och andra hoppexpeter!

• Rambo och andra hoppexpeter!

Publicerad av anonym-anvandare på 11 november, 2004 vid 19:47

har precis borjat fa till hogre hopp. alltsa 5m+

innan hade jag aldrig detta problem. jag hoppar, inget fel pa kantningen, flyger inte under kiten i borjan nyborjarstyle men om jag far till ett hopp pa typ 7m sa flyger jag alltid under kiten efter ett tag.

sa fort jag hoppat styr jag kiten tillbaka till 12 och flyter ner men sa borjar jag flyga under kiten. har lost detta genom att fora kiten mellan 11 och 1, maste man det nar man gor riktigt hoga hopp eller ar det piloterror nagonstans?

rambo_johnson svarade 20 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • flip

Medlem
    11 november, 2004 vid 21:11

Om du håller kiten stilla vid kl 12 för länge så kommer du komma in under kiten. Om du har en stor kite testa att börja styra ner den lite tidigare och om du har en liten kite styr den fram och tillbaka några gånger om det är ett högt hopp.

• rambo_johnson

Medlem
    11 november, 2004 vid 21:37

ja håller kiten kl 1(och ja man kommer lite bakom kiten) tills man börjar närma sig vattnet(man kan falla ganska snabbt), men nårra meter från ytan drar man fram kiten till kl 11 och då får man extra lyft och en mjuk landing. brukar inte hålla på o joxa me kiten där uppe, ibland blir hoppet så högt att kiten komemr riktigt långt bakom en då blir det lätt en kiteloop innan man landar bakom en lixom… svårt o förklara..liftass…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications