Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ramla i masthögt?

Taggad: ,

• anonym-anvandare

Medlem
    28 januari, 2004 vid 22:18

Lars_K skrev det där…Blev utloggad av nån skum anledning… 😛

• dr-masse

Medlem
    29 januari, 2004 vid 08:19

Du har just på ett mycket elegant sätt beskrivit varför jag avhåller mig den sortens mer aggresiva bottensvängar i vågsegling…

Har sett det där. Omysigt är väl det minsta man kan säga.

Moi? Feg? Japp!

Surfa På!

• lars_k

Medlem
    29 januari, 2004 vid 08:39

Ja, Mag. Så gick det ungefär till när jag spolades. Såg brädan dingla uppe i luften över vitvattnet med masten spettad ner i botten några gånger. Otroligt att grejjerna höll egentligen =) Tur det är sandbotten i SA…

• herodude

Medlem
    29 januari, 2004 vid 09:34

eey fedt ändå hmm men jag menar… första gången i masthögt är man kanske inte sååååå säker på gipparna i de förhållandena eller hur snabba är vågorna???? och hur tätt är det ungefär?? ok det är jue olika mellan olika spots å förhå´llanden å så meen ändå…

• lars_k

Medlem
    29 januari, 2004 vid 09:48

Vågor kommer alltid i set. Ett set på 3-4 stora vågor efterföljs av ett antal mindre. Ligger grejerna helt fel mitt i setet hinner man inte och det bara dumt att ödsla energi på att flippa runt grejerna och försöka starta. Det är bara att lägga riggen mot vågorna, hålla i och vänta tills det lugnar ner sej.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 februari, 2004 vid 17:43

Jag har upplevt precis samma grej i Guincho. Vill bara tillägga att man blir ”rätt” trött av att simma efter sin bräda i logo-masthögt. Jag hann aldrig ikapp, min bräda spolades otroligt turligt upp på de sista 3 meterna av stranden mitt emellan 2 klipp-partier. Jag stapplade upp på stranden och hittar efter stund mina grejer 10 meter upp oskadda! 2 dar senare rippar jag seglet duktigt i en tvättmaskin på väg ut. En riktigt klassiker där vinden dör helt och man ser vågen i god tid. Efter som man står knädjupt är det bara ett vänta och försöka fälla masten mot vågen. Nu lyckades det inte riktigt… Anders

• herodude

Medlem
    6 februari, 2004 vid 11:09

hmm jag tänkte på det, mastfots brott är vell gaaanska förödande i feta vågers?? vad kan man göra egentligen?? det är vell bara att överge riggen lr?

• strom

Medlem
    31 mars, 2004 vid 20:50

Måste bara varna för att timea vågen fel på vägen ut vilket för mig i marocko innebär ett relativt smärtsamt ”ansiktsplask” samt spolning.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications