Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ramla o senvatten starta i stora brytvågor??!

Taggad: ,

• jonatan

Medlem
    19 juli, 2003 vid 19:54

Det kan vara bra att kolla så man har en någorlunda färsk joint i mastfoten oxå, och att säkerhetslinorna är på plats och ser bra ut.. Det är väldigt tråkigt att tappa brädan och behöva simma in med enbart riggen.. smirk.gif

• poppo

Medlem
    20 juli, 2003 vid 09:23

ang jointens färskhet trodde jag länge att det mest var skitsnack av försäljare, och körde enligt devisen ”kör tills den går av”. har dock ändrat mig lite i frågan, det är en rätt billig försäkring att byta regelbundet (en gång per år?) innan den går av, åtminstone om man seglar i stora vågor då man behöver kunna lita på grejerna. landade en bakåtloop hårt på gran canaria i slutet av maj och jointen small av. det där lilla snöret är bara för syns skull, det håller inte. man kan dessutom skada brädan ordentligt i såna lägen, men jag hade tur… är i efterhand bara glad att den inte gick av i WA i vintras bland monstervågor en bra bit ut på revet och lite hajnoja på det…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ramla o senvatten starta i stora brytvågor??!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.