Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Rankings på GPSs-speedsurfing, bug i systemet!?

• Rankings på GPSs-speedsurfing, bug i systemet!?

Publicerad av adde på 25 februari, 2008 vid 10:52

Om jag listar sverige ranking 2008: http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?cnt=Sweden

Om man klickar på sessionen i listan får man träffar på andra sessions med samma average!?? (man kan tex jämföra med de sessions som är bland senast inlaggda)

Både Robban och Getwet får andra sessions än de som ligger bland senast inlaggda…

(Blev tvungen att kika igenom folks sessions upptäckte att Robban verkar ha en farthållare på 34.5 knop.)

Eller är det bara jag som gör fel?

jester svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • tobhed

Medlem
    25 februari, 2008 vid 11:12
    adde;447140 wrote:
    Om jag listar sverige ranking 2008: http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?cnt=Sweden

Om man klickar på sessionen i listan får man träffar på andra sessions med samma average!?? (man kan tex jämföra med de sessions som är bland senast inlaggda)

Både Robban och Getwet får andra sessions än de som ligger bland senast inlaggda…

(Blev tvungen att kika igenom folks sessions upptäckte att Robban verkar ha en farthållare på 34.5 knop.)

Eller är det bara jag som gör fel?

Vet inte om jag riktigt fattar vad du menar, men….
    Klickar man på sessions så får man se åkarens alla sessioner i kronologisk ordning som han har lagt in på gps.speedsurfing oberoende av år. Precis som du säger så verkar Robban gilla just 34,5 knop denna vinter… Så att man skulle få upp en lista på sessioner med samma average stämmer inte, det är bara Robban som ser väldigt lika ut men forsätt ner i listan så ser du att även han har andra average.

Vad det inte detta du menade så är det väl bara jag som är korkad…

• jester

Medlem
    25 februari, 2008 vid 12:25

Hans jet-ski går nog inte snabbare än så… 🙂

Som jag fattar det så måste RTK godkänna dom sessions som hamnar på topp 2008-listan. Var det det du menade adde?

• adde

Medlem
    25 februari, 2008 vid 12:30

När jag klickar på Roberts session i rankingen för 2008 för jag följande:

Session info
    Date : Thursday, December 27, 2007
    Spot : Torkelstorp, Sweden
    Board : Naish SP 80
    Sail : Naish stealth 6.0
    Fin : Tectonics F1 Falcon 28
    GPS type :  
    Average speed : 34.54 knots (35.8 34.7 34.4 34.3 33.5)
    Max. GPS (display) : 36.4 knots
    Max. 2 sec. (software) : 36.5 knots
    100 m run : 36.2 knots
    250 m run : 35.4 knots
    500 m run : 29.9 knots
    Distance : 12.2 km

Alltså inte från 2008.
    Klickar jag istället på hans session som ligger under senast inlagda får jag följande:
    Date : Saturday, February 23, 2008
    Spot : Haga Park, Öland, Sweden
    Board : Naish SP 80
    Sail : Naish Stealth 5.5
    Fin : Tectonics F1 Falcon 28
    GPS type : Amaryllo Trip Tracker  
    Average speed : 34.54 knots (36.4 36.3 34.5 32.9 32.6)
    Max. 2 sec. (software) : 37.3 knots
    100 m run : 36.9 knots
    250 m run : 36.0 knots
    500 m run : 34.6 knots
    Distance : 15.0 km

Alltså den korrekta(?) sessionen från 2008 som hans ranking bygger på. Buggen torde då vara att i 2008 listan så finns bara average speed, inget handtag till den fakstiska sessionen. När man klickar på flaggan in listan så görs en sökning och den första sessionen med korrekt average vals. Problemet uppstår alltså när det finns fler sessions med samma average. Problemet är detsamma för Mickwets 32.9 repa.

Båda dessa seglare har bättre speeder än så här, så jag tror att vi kan utesluta att rankingen inte bara gäller 2008.

• tobhed

Medlem
    25 februari, 2008 vid 12:34

Jag fattar och håller med, ganska simpelt programmerat mao. Sluta upp med att segla på samma tider…

• getwet

Medlem
    25 februari, 2008 vid 14:28

Det verkar som det uppstår något problem när man hamnar på samma average man har haft tidigare. Min session i TT nu i fredags och en tidigare i Brouwersdam är exakt lika…..Och det är Brouwersdam som kommer fram, precis som Robbans session i TT kontra HP.

Skit samma förresten, gasa o kör!

• adde

Medlem
    25 februari, 2008 vid 14:32

Enklast löser man det genom att alltid köra snabbare än senast…

• jester

Medlem
    25 februari, 2008 vid 14:52

Ahh… du menar så…

Trodde du var på rankingen på första sidan, där man numera kan filtrera på resp nation.

Kul bugg, dock… 😀

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications