Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport FlatWater Classic

• naish

Medlem
    15 maj, 2005 vid 20:50

Riktigt bra gjort kläppe och en fruktansvärt bra tävling cool.gif!

• s

Medlem
    16 maj, 2005 vid 09:37

Skitkul att det blev en Supersession!!!!

Att vara där ute på den lilla, karga ön mitt ute i Kalmarsund och se världsklasseglare smacka in manövrar var väldigt inspirrerande!!! (jag själv var kanonmat och åkte ur i kvalheatet, men lika glad är jag för det 😉

Det som jag tycker var otroligt kul var att Niklas Stråhlén kom trea!!! Tänk er att en 17:årig junior från Göteborg kommer trea före ett helt gäng seriöst satsande pro-seglare! Och jag vet att det var diskussion om han skulle ha andra- eller tredjeplatsen 😉 Före honom placerade sig nu Andreas Olandersson (outstanding!) och Kristoffer Living – båda heltidsproffs!
    Det visar att i freestyle kan allt hända! En segelsnurrande junior som seglar inomskärgårds sunk i Fiskebäck piskar skiten ur pro! (kul skrivet att han aldrig slutar snurra – vi som är vana att se honom vet att det är sååååå sant 😉

SVINBRA JOBBAT!!!!

Nu ska vi på västkusten ut och rippa för här blåser det VSV. Det blir helt klart freestyle idag, oavsett om förhållanden blir våg i Apelviken! Efter helgen är jag så himla laddad på freestyle!
    Och jag dyker helt klart upp på nästa tävling!

Som arrangerande klubb får jag som delaktig i detta också sända ett tack till alla seglare som var positiva och gjorde allt för att det skulle bli en bra helg! Och bra laddat i Supersession!!! Alla försökte slå Olandersson, även om vi ”dödliga” direkt såg att vi inte hade en chans så försökte vi i alla fall… wink.gif

/Staffan

PS. Jag lovar, lovar, lovar att Surfdagboken skall uppdateras denna vecka. Med Maui, Klitmöller och Öland. Jag har efter Maui haft lite att ta igen på jobbet… Men det var det värt! wink.gif DS.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2005 vid 18:33

Kan meddela att jag gärna skulle vilja utdela en rekordelig känga till riksdagen/regering för att de tog bort vår kära helgdag annandag pingst.

Hade de inte gjort det skulle vi fått en fin tävling idag. Körde tokigt överriggad 5.7 i eftermiddags.

/stefan

• styret

Medlem
    16 maj, 2005 vid 20:21

och jag var tvungen att jobba. fyfan!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications