Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › rashguard
-
rashguard
Publicerad av sirgomez på 29 november, 2002 vid 12:09hej alla glada vintersurfare.
nån som vet en bra rushguard som inte koster skortan?
och några kite pants som är bra. har nån erfarenhet?anonym-anvandare svarade 22 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
ska ju värma lite när man kör inte i 30 grader eller med mycket vind. sen är ju det också bra mot solbrännan. lite cancerskydd.
-
Bara ett litet påpekande. Det heter rashguard och namnet kommer av dess syfte i vågsurfingen. D.v.s. att skydda mot det ”rash” som man lätt får om man oskyddad ligger och gnider bröstet och magen mot en vaxad bräda medan man paddlar runt i vågorna.
Så, då har jag ”språkpolisat” klart för denna gång.

//Surfchick
Ps. Dom é aldrig särskillt billiga, men att hitta en snygg borde inte vara nåt problem. Gå bara in på i princip vilket surfmärkes hemsida som helst, typ ripcurls eller quicksilvers och välj och vraka. Kvaliten är rätt likartad men vill du ha en slitstarkare så välj helt enlkelt en av de tjockare. De finns säkert att få tag på i de flesta svenska surfshoppar mé, typ Rockaway, SP el. Bromma Skidsport m.fl., fast designurvalet blir ju såklart lite mindre där.Ds
-
Köpte min Rashie i Australien för 100 spänn ny, så när vi ses (om) så kan du få den!
Spänd inför resan?
/Christian
-
jaha,
då skrivar ganska många det fel på deras hemsidor.
ska se om jag hittar nåt -tack för tippset.
var håller du på? -
japp. det blir spännande. första gången i egypten.
tänkte jag skulle inte bränna mig sönder. därför rashguarden.
vad gör du i helgen? -
Skall ta några öl och försöka drömma mig bort lite…
Du då?/C.
-
ska ner till ängelholm ikväll – genom snöstormen här på smålandshögland och sen ut och dansa lite och se tjejen- imorgon ska jag leta efter snygga badbyxor för resan.
var ska du vara? lund? -
Till språkpolisen… quiksilver stavas inte med ck…. om du inte menar båtmärket då förstås..
/ olle -
tbx! Oki då, bjullar på den. Alltid gör det någon glad.//Surfchick
-
Rushguards kostar skjortan…….använder själv en med neopren i kroppen och tycker det fungerar utmärkt…!
Tröjorna används mer som ”ballfaktor” men här hemma fungerar de utmärkt som tillägg under våtdräkten om neopren ingår i materialet. Utomlands utan neopren som solskydd. -
ska du ha Rushie hemma i svedan ella? den kyler mer an den varmer om du bar den kal.
-
Jag har 2 st nya neopren tröjor 2mm över bålen och 1mm i armarna. nypris 799 nu 400. strl 50 och 48
Logga in för att svara.