Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › RDM i Hot SO -05
- 
Maui-mange wrote:Vi är inga proffs, bara halvsunkiga surfare som vill ha kul på vattnet….och slippa köpa nya prylar var 6:e månad för att X8 har bytt namn till X9……Eftersom jag gillar att testa runt har jag kört en del med inte helt idealiska kombinationer av mast-segel och det är lika kul att segla för det. Jag är inte den som åker och irriterar mig på att trimmet inte är perfekt. Däremot är argumentet att det skulle vara mindre känsligt med dessa detaljer för oss halvsunkiga inte nödvändigtvis korrekt. Snarare skulle jag säga att ju bättre koll man har (både på segling och trimmning) desto enklare kan man jobba runt lite ”sämre” kombinationer. Har man mindre koll och kanske också färre segel att välja bland blir det egentligen viktigare med bra trim. Av samma anledning menar jag att sunkig segling i Sverige typiskt ställer högre krav på seglet än Hookipasegling. Det jag menade tidigare med mitt ”snål-argument” vara att det i mitt tycke är en bra ide att optimera sin utrustning i de storlekar man kör oftast och därför är det _normalt_ bättre att satsa på en passande 400-mast. 
Logga in för att svara.