Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rdm till north sails

• ola_p

Medlem
    18 juni, 2004 vid 16:54

RDM inget snack om saken…
    Vilken som håller bäst av rdm masterna vet jag inte mkt om, men skulle sätta mina slantar på the skinny…

• surferboy

Medlem
    21 juni, 2004 vid 21:26

North säljer en skinny mast som heter XC65 Needle vilken också är med i testet som du hittade. Dock skriver de i den slutliga bedömningen att RDM-master ej funkar så bra i North-segel. Min tyska är ej så bra att jag kan översätta rätt av men det är ett minus framför och schwammig låter inte helt najs. wink.gif
    ”- Segel mit eingebauter Eigendämpfung (zum Beispiel North Sails), werden extrem
    weich bis schwammig und sind dann nur für absolute „Softies“ geeignet. ”

Med andra ord skulle jag helst rekommendera Viper 75 eller Viper Wave om du vill ha en optimal mast till North-segel. Eller varför inte en XC65 needle? Vi har faktiskt inte tagit hem någon än så vi vet inte hur väl den funkar.

Mvh, Gustav
    Wallén Active Sports

• lars_k

Medlem
    21 juni, 2004 vid 22:28

Ja, fast det är en Drop-shape eller hur?
    Kolla vad de skriver i artikeln: ”mit regularer 48.5 mm Mastverlängerung nutzbar”.
    Och på Specen på Walléns hemsida ”Needle Drop.shape” under Technical details.
    Ej en ren RDM-mast alltså, bara RDM från bommen och upp.

• surferboy

Medlem
    22 juni, 2004 vid 08:53

Det är normal diameter för mastförlängaren men efter ca 50 cm smalnar masten av till RDM-tjocklek. Smalare än DropShape. Det står också i testet du länkade.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications