Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › rdm till north sails
-
RDM inget snack om saken…
Vilken som håller bäst av rdm masterna vet jag inte mkt om, men skulle sätta mina slantar på the skinny… -
North säljer en skinny mast som heter XC65 Needle vilken också är med i testet som du hittade. Dock skriver de i den slutliga bedömningen att RDM-master ej funkar så bra i North-segel. Min tyska är ej så bra att jag kan översätta rätt av men det är ett minus framför och schwammig låter inte helt najs.

”- Segel mit eingebauter Eigendämpfung (zum Beispiel North Sails), werden extrem
weich bis schwammig und sind dann nur für absolute „Softies“ geeignet. ”Med andra ord skulle jag helst rekommendera Viper 75 eller Viper Wave om du vill ha en optimal mast till North-segel. Eller varför inte en XC65 needle? Vi har faktiskt inte tagit hem någon än så vi vet inte hur väl den funkar.
Mvh, Gustav
Wallén Active Sports -
Ja, fast det är en Drop-shape eller hur?
Kolla vad de skriver i artikeln: ”mit regularer 48.5 mm Mastverlängerung nutzbar”.
Och på Specen på Walléns hemsida ”Needle Drop.shape” under Technical details.
Ej en ren RDM-mast alltså, bara RDM från bommen och upp. -
Det är normal diameter för mastförlängaren men efter ca 50 cm smalnar masten av till RDM-tjocklek. Smalare än DropShape. Det står också i testet du länkade.
Logga in för att svara.