Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Re: Calle B och anonym
-
Hehe det här är ju underbart… Flagg kvalite, storlek blablabla. Stod på bräda första gången 1983, kommer ihåg det som igår… Sedan har det blivit stötvis med lite ”lugna” år i mellan. Men ALDRIG har jag SLUTAT titta på dessa teckan till vind. Blev till och med förbannad och skällde på mackpersonalen som efter många år med ”bra” flaggor helt plötsligt tog bort dom.. Jag skulle nog vilja efterlys fler flaggor så man kan få sig en så ”säker” prognos som möjligt.
Vad gäller resten av snacket på inlägget kan jag ju bara säga ”chacka chacka” vad hände med tiden då det inte fanns heta brädor, trendiga prylar och hippa personer. Antingen var man surfare eller så var man det inte. Var man det inte var man alltid välkommen att bli en. Behöver inte vara svårare än så!! eller?? -
Det här går att snacka länge om.
Vikten på tyget hos flaggan kan ju spela in. Samt hur tätt det är och hu fladdrig den blir. -
En annan ”förhoppningsingivare” som inte är nämd än är när man ser ”undersidan”(av löven) på lövträd och dyl. Det brukar tyda på minst 7,0
Logga in för att svara.