Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Re- shapeable boards

• Re- shapeable boards

Publicerad av walle på 14 augusti, 2005 vid 14:32

Jag undrar om det finns något intresse för det?

Jag har gjort en ”prototyp” som jag kört med under sommaren och det e en lättvindsbräda som slår det mesta när det gäller att plana tidigt, trots att den endast e 124cm lång!

(frågagärna dom som testat, Stebe var ute och körde i Apelviken med 15m2 och tog höjd när andra som hade 18-19m2 och stora foil kites och större brädor inte planade!)

Jag använder 15mm breda ABS kanter vilket gör att du själv kan ändra shapen på brädan enkelt genom att slipa ner kanterna!
    Man kan ta av minst 10mm runt om vilket kan göra brädan 20mm smalare… och ändra outlinen som man själv vill ha den smile.gif

Nu har jag ändrat outline på brädan och ska se hur stor skillnaden blev, jag tror att några mm här och där ändrar brädan markant!?

Om allt går som det ska, alltså om jag får tid tongue.gif, så kommer jag göra 3-4brädor nu efter v.42 och sedan kanske 5-8 brädor i vår.
    Den första, efter den här jag kör med nu, kommer ja gge bort till Ludde men annars kommer dom att säljas för dom som e intresserade.

brädan jag har nu finns att testa i Varberg om någon vill, bara att komma fram…

luuddee svarade 20 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • backe

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 14:34

Är det inte bättre att du försöker bygga dom rätt från början Walle?

• walle

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 14:54

Svar till:

Är det inte bättre att du försöker bygga dom rätt från början Walle?

[/ QUOTE ] grin.gif

• luuddee

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 16:26

du walle hur går det med min bräda förresten??

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications