-
Recension av Julas fiskesockar i neopren
Köpte även ett par fiskesockar från Jula. Provkörda i helgen.
- Modell: Fiskesockar i neopren
- Konstruktion: dubbelneopren, dragkedja på utsidan
- Färg: Ljusgrå
- Pris: 99 kr
- Länk: http://www.jula.se/fiskesockar-i-neopren-132992

Allmänt
Provkört i helgen med bra resultat. Använder de som innersockar i mina vinterskor. Har tyckt att skorna varit lite för kalla och eftersom de suttit lite löst tänkt att de här borde få plats.Kvalitet
Dubbelneopren borde vara mer slitstarkt än enkel som mina Mystic-sockar, där enkelneoprensidan sitter inåt foten och börjar få hål vid tårna. Alla sockar såg likadana ut i sömmarna och stygnen ser ut att sitta ordentligt i kanterna. Svårt att nu se hur de kommer bete sig i längden, men ingen varningsklocka ännu.Värme
Oj vad skönt, speciellt att gå runt på iskall mark på land där kylan gått rätt upp genom undersidan på skorna tidigare. Fötterna känns väldigt varma och vattnets kyla når inte in.Vattenintag
Helt läckande konstruktion, men varma ändå. Känns mindre att det kommer in vatten när de mättats.Slutsats
Ännu ett 99 kr-köp som känns som en keeper. Fick förstora fotstropparna en smula, men det kändes inte lika klumpigt som jag hade trott. Hade befarat att det skulle kännas som smurffötter, men så illa var det inte. Jag åker å andra sidan aldrig barfota, så det skiljer sig nog hur man uppfattar tjockare skor.
De här får hänga med i vinter så slipper kyla för fötterna bli ett problem.Rekommendation
Köp!
Tyvärr, inga svar hittades.
Logga in för att svara.