Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Recension på North Instinct

• imported_borje

Medlem
    15 april, 2005 vid 09:51

Tror inte det har recenserats i någon tidning än, kanske i tyska surf?
    Om de liknar förra årets som jag kör på så ska de hålla i ett ganska brett vindregister.

• calle_b

Medlem
    15 april, 2005 vid 10:01

Det finns i Boards eller Windsurf´s tidiga nummer. Kan kolla upp. Det ska tydligen blivit lite mer bottendrag i det och även lite mer ”topp-drag” uppe i övre delen av seglet. Kraftigt och som dom brukar skriva, det sitter bra som mellan segel till Voodoo och Superstar. 04:a tycker jag om och seglar själv på en 5.0. Man riggar det som man vill, och sen så står det så, även ute på vattnet. Lite småsoft känsla ändå, när man dragit i nedhalet enligt anvisningarna. (MYCKET NEDHAL)

Ska återkomma om mer när jag grävt fram testet.

Ha d gott!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 april, 2005 vid 11:03

Tackar, hur tror ni att det är på plattvatten? Om man t.ex. vill köra lite freestyle eller ”bara köra”?

• oscar

Medlem
    15 april, 2005 vid 11:16

Windsurf tyckte att det kändes som att seglet vill ge dig kastfall fritt översatt…

• surferboy

Medlem
    15 april, 2005 vid 14:48

Då tror jag Duke är att föredra.

Mvh,
    Gustav
    Wallén Sports

• racso

Medlem
    15 april, 2005 vid 16:35

Håller inte med Gustav helt där. Har kört instinct till freestyle och det har en bra balans mellan bra drag till planingen och manöverbarhet. Samtidigt är det tillräckligt soft för att hantera chopp bra. Riktig kameleont! Duke har mer bottendrag, men blir nog för mycket omk du inte väger 80-90kg.

Att instinct funkar riktigt, riktigt bra i vågor kan ju nämnas…

Bor du nära Malmö får du gärna testa!

/Oscar

• surferboy

Medlem
    15 april, 2005 vid 19:18

Duke är ett crossoversegel vilket betyder att det är ett wavesegel i de mindre storlekarna och dessa har klara likheter med Instinct medans de största storlekarna är mer lika Disco dvs fresstylesegel. Tanken med Duke är att man skall slippa klura ut vilka storlekar man skall köpa av respektive modell för att bli nöjd förutsatt att man letar efter en segellinje med mix av wave och freestyle. Då Duke har något mer bottendrag än traditionella wavesegel i de mindre storlekarna tycker jag att det kan vara ett alternativ till Instinct. Samtidigt håller jag självklart med om att Instinct är ett grymt segel. Enligt många av våra wave-kunder är det det bästa wavesegel North gjort.

Jag vill givetvis passa på att säga att vi fått in en mängd Duke 4,2, 4,5, 4,7 och 5,0 från ’04 som vi rear ut just nu. De är så färska att jag inte fått upp dem på realistan än. Vill du veta mer om dessa så ring på måndag 031-704 39 00 eller gå in på Udéns Sport i helgen då de har dem i butiken. Kate jobbar för övrigt i helgen… Alla GWC:are vet vem.

Mvh,
    Gustav

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Recension på North Instinct

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.