Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Recensions sidan va int så updated!

• Recensions sidan va int så updated!

Publicerad av _sofia_ på 21 december, 2008 vid 19:20

Så jag lämnar mig åsikt här. Naish 2009 brädorna är som många vet tillhanda sen ett tag tillbaka för att köpa hos bland annat fahléns. Har haft under en tid möjlighet att köra på Thornen ett tag och igår provade jag den och SOL brädan under samma session.

SOL:en överraskade mig med sin mjukhet och följsamhet i vågorna. Om man int kör vågis så skulle jag helt klart köra SOL:en. Int ett enda felskär trots att tyngdpunkten var lit hursomhelst ute för mig igår 😀 Mjuka landningar över vågorna och den är kanske inte något man poppar med direkt men en skön bräda som är förlåtande. Ingen tanke på att den var tung, vilket är en definitionsfråga, men tycker att den passa tjej som kille och gammal som ung.

Bytte sista stunden till Thornen och då va de lit mer rock´n roll på vattnet, plattvattnet förståss. För mig tycker jag att den är för hård men vilken popp, gäller bara att vara beredd på att de blir till ah flyga av, landa e en annan fråga. Den väger men kring detta finns det delade meningar, för mig som int gör så mycket avancerat än hjälper det mig i raileys och i back/front rolls har jag int haft någon tanke kring detta. Finns flera som skulle kunna fylla på här.

Nu siktar jag på att lära mig min beg vågis, tack Sam, och få några fina dagar i kylan strapless!:santa:

_sofia_ svarade 16 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • wer

Medlem
    21 december, 2008 vid 19:49

Demade båda brädorna igår också och håller med sofia om de mesta. Båda va riktigt skoj! Olika men båda ändå riktigt bra! Har kört en thorn av äldre modell tidigare och det som jag märkte som största skillnaden va att den nya 09an kändes snäppet styvare men ändå samma härliga bräda som förut. Funka ok att va ute och leka lite i vågorna med den också även om när vi bytte och jag fick SOLen under fötterna så va de en helt annan känsla. Mycket följsam bräda och ännu roligare i vågorna. Underbar känsla att carva heel-toe och leka bland vågorn. Vissa har tyckt att den är lite i mjukaste laget men även om jag inte direkt är någon lättviktare så kände jag inte av de.
    Letar också vågis nu men lät som om fynden hos sam tyvärr va slut men får fortsätta leta:)

• sourra

Medlem
    21 december, 2008 vid 23:08

Tror alla brädor inkl. Sol:en har styvats upp så det är kanske därför du inte tyckte SOl:en kändes så mjuk =)
    För övrigt är det klart att du ska ha en vågis. Alla borde ha en vågis.

• skotten

Medlem
    22 december, 2008 vid 00:33

sofia = hardcore smokin hot kitechick.

we love you.

• wer

Medlem
    23 december, 2008 vid 14:59

@sourra 522295 wrote:

Tror alla brädor inkl. Sol:en har styvats upp så det är kanske därför du inte tyckte SOl:en kändes så mjuk =)

Jo troligen har dom de, men fundera också på om min gamla bräda har blivit sliten och mjukare också… Blev ytterligare en sesion med SOL en i apelviken igår och har väl inte jättemkt nytt att tilläga som inte redan sagts. Härlig allround bräda som verkligen gjorde sig bra i vågorna igår! Grym service som alltid Falle!
    Gårdagens höjdpunkten annars va väl annars när jag också fick leka lite med sofias vågis! Ännu mer sugen på egnen nu! Ni som sitter på någon sliten gamal vågis eller böjd planka av något slag och känner att dom bara tar plats-give me a call 😀

• skejtar_henke

Medlem
    23 december, 2008 vid 15:33

@sourra 522295 wrote:

Borde ha en vågis säger du..Jag förtjänar banne mig inte en som knappt kör några vågor alls.. Plattvattensråtta som man är..

• sourra

Medlem
    23 december, 2008 vid 15:48

Hmm, alla utom Lomma-folket borde ha en vågis. Eller så borde Lommafolket ha varsin vågis men lämna Lomma ibland för att köra vågor.

• johanw

Medlem
    23 december, 2008 vid 15:56

@sourra 522600 wrote:

Hmm, alla utom Lomma-folket borde ha en vågis. Eller så borde Lommafolket ha varsin vågis men lämna Lomma ibland för att köra vågor.

de har vi ju 😀

• sourra

Medlem
    23 december, 2008 vid 16:53

Då är det bara att börja köra vågor med dom så =)

• _sofia_

Medlem
    23 december, 2008 vid 17:54

I Lioumma hittade jag inga vågor de kan nicke intyga ” Aldrig sett någon åka såå långt bort i habo”, åkte nästan hela vägen till barsebäck och hittade nada. Sen umgicks jag me plattvattnet.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Recensions sidan va int så updated!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.