Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Red Bull event in Sweden

• anonym-anvandare

Medlem
    2 september, 2003 vid 15:16

Jag tror att många missförstånd hade kunnat undvikas, om det från början funnits bra och lätt tillgäglig information att få.

• melker

Medlem
    2 september, 2003 vid 15:43

Bra och förklande inlägg. Lägger mig och instämmer. Synd bara att vinden gjorde som den gjorde. och att jag var bakfull hela jävla tiden.

• pepa

Medlem
    2 september, 2003 vid 19:27

Stod precis brevid och skulle blivit galen om Micke transitionade in i mig sådär. Löjligt om Mårten skulle blivit diskad.

• melker

Medlem
    2 september, 2003 vid 19:53

Som sagt för mycket folk i samma heat !!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 september, 2003 vid 08:04

Sant, det var felskrivet av mig. Morten skulle givetvis inte blivit diskad. Däremot så skulle dommarna kunnat ge honom så höga poängavdrag så att han inte skulle komma vidare till finalen. Ursäkta felskrivningen.

Tycker dock att det är synd att diskussionen har hamnat på en allmän hat nivå. Mig veterligen så är sporten fortfarande under utveckling. Det finns få erkända dommare. Dessutom så blev danskarna förfrågade om att skicka dommare. Dom återkom tyvärr aldrig till organisatören.

Angående dubbelelimineringsstegen så håller jag med om att den inte var 100%ig. Men som sagt frågan är om vi skall fortsätta att gnälla eller om vi kan vara konkreta och hjälpas åt att utveckla sporten genom att komma med kreativa lösningar.

• kitelife

Medlem
    3 september, 2003 vid 08:05

måste hålla med om att det här med finalerna var där det gick åt H-vete! men å andra sidan så kom vinden då och arrangörerna ville väl bara ha lite show för publiken?

När dom satte 6 st. i final (inklusive Anna som redan hade vunnit dam sidan) blev det bara rörigt trångt och taskig stämmning på vattnet, både mike TK och Martin (som lätt håller klass med dom 2 vinnarna!) klagade på att dom inte fick platts eller kände att det var säkert att ”släppa på”…

IMO så tycker jag att mårten vann första final heatet (snygga varierade feta hopp precis framför dommarna) men chrille vann lätt det andra! (satte fan allt han gav sig på! underbar åkning!)
    vad sen dommarna tycker och tänker lägger jag mig inte i för det kommer aldrig att komma fram ändå…

Tråkigt att det ska behöva bli så här ; (

Ps. Tycker oxå att ”sveriges mesta kite par” borde få åka till Hawaii tillsammans ; ) Chrille vann herr, och Anna vann dam, blir väl inte så mycket dyrare för redbull det är ju bara en resa som behövs! dom sitter ju ihop vid höften ändå *ler*… Ds.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications