Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Regler på vattnet
-
Bla bla…
Fan vad ni snackar… ingen mening med väjningsregler när ingen följer de eller de passar ändå.
Sunt förnuft är bäst!
Puss -
Svenne Banan tar 120 kg i bänkpress och har ett vaxat bröst som han prydit med en snörad farfarströja av modell Levi’s 1994. Kalle Kon (säg det fort så blir det kul) har en benstomme bestående av salta pinnar. Förändrar detta läget nånting? Är det inte i detta läge som det kommer in en s.k. Nash-jämvikt i bilden? Eller kanske en Naish-jämvikt?
-
shit måste man skrika hur mycket man tar i bänkpress varje gång man möter någon på vattnet… detta blir ju jobbigare och jobbigare
-
sidpiraya wrote:Störst kör först alltid.
jag är alltid störst och kör först
Peter -
Så här ser Svenne ut.
-
Stellan wrote:Svenne har företräde för han är närmst hinder (land). Svenne är den som är mest utsatt medans Kalle är säker på öppet vatten. Kalle får glatt ta en vända till fast han är trött.
det där är något du själv har hittat på va !?!?
Habo lokal regel lr något va…
den reglen som är viktigast är iaf..
Högerregeln-Styrbordsregeln
Den som seglar med höger hand fram i färdriktningen äger företräde. Babord – Vänster till sjössMen tänk om kalle tar ner sin drake i vattnet å går in med den.. å skiter i om svenne ska ut å bara går mitt i skiten så svenne inte kommer ut..
så kan man ju oxå göra..!! 😀
-
jonaish wrote:Stellan wrote:Svenne har företräde för han är närmst hinder (land). Svenne är den som är mest utsatt medans Kalle är säker på öppet vatten. Kalle får glatt ta en vända till fast han är trött.
det där är något du själv har hittat på va !?!?
Habo lokal regel lr något va…
den reglen som är viktigast är iaf..
Högerregeln-Styrbordsregeln
Den som seglar med höger hand fram i färdriktningen äger företräde. Babord – Vänster till sjössMen tänk om kalle tar ner sin drake i vattnet å går in med den.. å skiter i om svenne ska ut å bara går mitt i skiten så svenne inte kommer ut..
så kan man ju oxå göra..!! 😀
Den står i IKOs regler om jag inte missminner mig.
Ofta är vinden turbulentare över land och således större risk för olyckor.För fan sluta göra 10 nya rader till ingen nytta, din fågelskådare!
FIX: Titta vad google vaskade fram: http://www.ikointl.com/priority_rules.php?menu_id=2
-
är det samma väjningsregler för kitesurfing som för segelbåtar etc ??
-
Mycke regler me höger å vänster som verkar vara uppklarade..
Dessa gäller… dock med reservation för ”vågsurfning” där närmast vitvattnet har företräde gäller.Ganska logiskt… kör du en våg så e det inte lätt att väja för nåntig utan att lämna vågen (som är målet för åkningen) därför skall alla väja oavsett vindriktning….
Körde i läjet för drygt en vecka sen (då när det va bra vind) och jag får ju lov att säja att 90% av alla på vattnet sket i denhär ”regeln” (i synnerhet vindsurfare och en hel del kitare) som körde på rätt fram i godan ro när man försökte slasha lite waves…
Ganska tråkigt när man får lite gött rip emellanåt….
Mer respekt och hänsyn på vattnet är vad som behövs….mellan ALLA…
Annars delar vi ju alla samma passion 🙂
-
SkånePaul wrote:Stellan wrote:”Den som har vind i höger öra får köra” – har förkörsrätt, Så enkelt är det…
Inte i vågor! Där har den som kör ut mot vågorna förtur oavsett vilken hand man kör med först.
prova den varianten i margaret river. då har du nock slarvat bort din sista bom unge herr levin.. dem localsen hade ätit dig till frukost. hur kom du på den lustiga regeln?
-
Mackan wrote:prova den varianten i margaret river. då har du nock slarvat bort din sista bom unge herr levin.. dem localsen hade ätit dig till frukost. hur kom du på den lustiga regeln?
WÖRD…!!!
-
Mr.Starboard
Gäst15 januari, 2010 vid 19:05Lasse62;330400 wrote:I Varat är det sten, sax eller påse som gäller!Haha, klockrent. ska också börja köra med det
-
Gud vad ni håller på… Men rätt underhållade läsning. Det viktiga är att ni flyttar er när jag kommer. För jag kör utan glasögon och då är det bäst att ni flyttar er.. 😉 Ovasett vem som har företräde….
Logga in för att svara.