Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rekommenderat andra segel?

• rekommenderat andra segel?

Publicerad av psn på 7 september, 2006 vid 11:20

Hej, Jag har en 125 l freeridebräda och ett 6,9 kvm segel, väger ca 70-75 kg och räknas till nybörjarskaran. Jag skulle vilja komplettera med ett mindre segel för att få ett liet större vindregister att segla i. Vad rekommenderar ni för storlek. Jag har fått tipset 5-5,5, men har ingen riktig uppfattning om hur stor skillnaden mellan ett 5.0 och ett 5.5 är i drag. Enligt brädspecen bör minsta segel vara just 5,5 men det kanske mer är att betrakta som ett riktmärke?

Vad säger ni?

fastforward svarade 19 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • Oregistrerad

Gäst
    7 september, 2006 vid 16:33
    psn wrote:
    Hej, Jag har en 125 l freeridebräda och ett 6,9 kvm segel, väger ca 70-75 kg och räknas till nybörjarskaran. Jag skulle vilja komplettera med ett mindre segel för att få ett liet större vindregister att segla i. Vad rekommenderar ni för storlek. Jag har fått tipset 5-5,5, men har ingen riktig uppfattning om hur stor skillnaden mellan ett 5.0 och ett 5.5 är i drag. Enligt brädspecen bör minsta segel vara just 5,5 men det kanske mer är att betrakta som ett riktmärke?

Vad säger ni?

ett runt 5,8 – 6.0 skulle jag köpt, och kompettera med en 30 – 32 fena till det.

• fastforward

Medlem
    7 september, 2006 vid 17:27

Brädspecarna brukar vara bra att rätta sig efter. Behöver du ett större eller mindre segel?

Tänk på storleken på din befintliga mast, förlängare och bom så att du inte behöver köpa på dig alltför många olika allt eftersom din segelgarderob ökar – brukar bli dyrt.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rekommenderat andra segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.