Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rekreationssurfa?

• calle_b

Medlem
    3 december, 2004 vid 18:21

Hallåj!

E-ray:en tror jag också på, men inte lika mkt som på GO:n el. Bic´s Nova. Jag själv tog steget efter Alpha 325(160-150 liter) till en Bic Techno 283. Detta var för mig naturligt eftersom jag hade, eller rättare sagt inte hade, vikten att gå till en större start-pråm. Men det beror juh oxå på hur långt man vill gå och vilka ambitioner man har.
    Lättvinds-leken är utan tvekan bättre på en GO el Nova än en stor friräjs-bräda.
    I hållbarighetens anda har jag svårt att tro att någonting kan komma nära GO el Nova i slagtålighet. Skumgummi-pads över hela däcket tex…..

Rekommenderas varmt med andra ord!

Mvh
    /calle

• vinta_kestrel

Medlem
    3 december, 2004 vid 19:53

Svar till:

Min ettöring… 😉

[/ QUOTE ]
    Härmis! wink.gif

Svar till:

Jag håller med Vinta_Kestrel (vars nick förresten säger allt om att han hållt på nästan för länge med det här, ah!).

[/ QUOTE ]
    Sant, sant. Dock faktiskt inte på en Kastrull, utan en Windglider Aloha.

Svar till:

Själv har jag guppat runt i vikar å på hav sedan 1985, så man är ju junior i sammanhanget.

[/ QUOTE ]

Du, don’t push it! wink.gif

Helt enig med dina övriga kommentarer. Dock är Go’n ett stycke mer avancerad än de rena nybörjarbrädora. Lite ömtåligare också, men det är tacksamt med skumgummidäcket – perfekt för de som far upp och ner ur vattnet med knäna/röv. Alltså åde rena nybörjare och oss som inte lärt oss snurra segeltrick ordentligt.

• vinta_kestrel

Medlem
    3 december, 2004 vid 19:55

Go’n är inte så stryktålig som t.ex. Start eftersom Go’n är gjord i sandwich-teknik och Start i ASA.

• calle_b

Medlem
    3 december, 2004 vid 20:31

Så sant så sant, men mycket slag o doningar tål den(dom).

Ha d gött/

Calle

• vinta_kestrel

Medlem
    4 december, 2004 vid 19:25

Jepp, helt enig.

Sida 6 av 6

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rekreationssurfa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.