Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Reparation av Kite

• Reparation av Kite

Publicerad av anonym-anvandare på 20 juni, 2005 vid 12:39

Jag har fått en reva i frontbladdern och behöver reparera. Jag har en gammal bladder jag tänkte använda som laggningslappar. Är det någon som vet vilket klister man skall använda?

När jag fick min bladder reparerad i Cabarete använd de förutom lagningslappar och lim, även ett strykjärn – Är det någon som har erfarenhet av det? Temperatur på järnet??

rocco svarade 20 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • sirgomez

Medlem
    20 juni, 2005 vid 12:42

det ska funka med PATEX som man kan köpa i tyskland – har ingen hemma, men kan ta hem några tubar. tyvärr få man inte sälja limmet i sverige för den inhållar toluol eller nåt sånt farligt.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2005 vid 13:22

Allt som är just farligt är alla gånger det bästa, använd det!

Magnus

• rocco

Medlem
    20 juni, 2005 vid 14:38

Det får inte vara mkt fräs i järnet. ska du ha det bör du nog köra med lägsta värmen… det är väl för linne som är lägsta temp antar jag.

• coffer

Medlem
    20 juni, 2005 vid 15:50

Fixade en bladder förra veckan.
    Behövs inget lim. Räcker med stryckjärn!

Värmen beror på hur tjock handuk lr va d e du har mellan platsen o järnet.
    Jag hade en vanlig kökshandduk o då fick vi kräma på ganska bra med värme, men när d väl börjat smälta så går det fort, så man får stryka väldigt korta omgångar.

• marh

Medlem
    20 juni, 2005 vid 17:17

Använd bakplåtspapper mellan järnet och bladdern, funkar kalas och så ser man vad man gör. Jag har kört med medelhög värme men börja med låg och testa dig fram.

• rocco

Medlem
    20 juni, 2005 vid 19:33

bakplåtspapper låter riktigt bra…. o andra sidan är det enklare o låta bli att trasha kiten wink.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications