Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Resa till Fillipinerna

• Resa till Fillipinerna

Publicerad av beachpojken på 23 januari, 2009 vid 13:43

Är det någon som har erfarenhet av att resa till fillipinerna?

Pratade precis med ett resebolag om kostnad för kitebag på flyg dig.. häpna o hör … hela 770 kr/ kg ville de ha….. galet!!
    Fanns tydligen inga special deals eller något…

Skummt tycker jag då surfingbrädor inte borde vara något ovanligt dit ändå.

Går det att fiffla till det som ”golfbag” genom att stoppa ner några klubbor eller brukar de vara nitiska med innehållet?

beachpojken svarade 16 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • laina

Medlem
    23 januari, 2009 vid 13:49

Det var lugnt när jag åkte dit förra året med British Airways. Hade en 140cm Prolimitbag – rygga. Och ja – det var efter deras regler kom. Jag sa att det var typ en snowboard fast för vatten, för de har inga restriktioner mot skidor o snowboard.

• debkausf

Medlem
    23 januari, 2009 vid 17:19

Säg bara att du ska ha med dig en golfbag så e de lugt. Dom har aldrig kollat mig. Klm tar med den gratis max 20 kg dock. Jag kör med rrd golfbag, den är billig o rymmer 3 kites med bommar, sele, bräda, dräkt, shorts o skor, står typ golfclub på den.

• above_the_law

Medlem
    23 januari, 2009 vid 17:57

Var i F ska du?
    Jag har bl a rest med min kite-trolley till Boracay som enda väska utan problem, MEN deras inrikesflyg är ofta små och det är inte alltid dom kan ta stort extrabagage.
    OBS! Se till så att du har lite extra tid i Manilla när du ska hem. Inte för att se staden, men för att vara säker på att komma med ett inrikesflyg innan ditt bokade flyg går hem!!! Ibland säger dom att man får ta nästa inrikesflygen p g a dåligt väder, MEN den riktiga anledningen kan vara att det är för få resenärer;-)…
    Jag fick i o f s betala lite extra med inrikes för min kitetrolley, men har för mig att det inte ens var 100 sek…
    Kör Golf-tricket för säkerhetsskull när det gäller flyget mellan Svedala och Manilla, om du inte måste ha med dig en vågbräda…

Mitt bästa tips ang F är dessutom att skita i allt annat och flyga direkt ut till Siargao och där kan du hyra vågsurf:-)!!!!!

• beachpojken

Medlem
    27 januari, 2009 vid 13:05

Min tanke var att åka till Boracay. Först till Cebu och sedan upp till boracay och hem från Manilla. Flyget skulle gå på runt 10 000 för gbg – Cebu och Manilla – gbg ( med några mellanlandningar )
    Skall nog införskaffa lite golfklibbor av modell strörre och sätta på bagen. Kanske leta fram någon gammal klubba och stoppa in.. bra att ha om lokalbefolkningen inte kan uppföra sig *smock*
    Tack för tippsen

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Resa till Fillipinerna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.