-
Reserapport- Sotavento, Fuerteventura
Jag var på Fuerteventura en vecka nu efter påsk, det blåste varenda dag över 15 m/s….Uthyrningen på Rene-Egli:s Procenter var suverän om man kunde bortse från alla tyskar som knappt kunde segla, hade man en bräda och det brallade i och det var så att man skulle byta till en mindre var nästan alltid de bästa brädorna ute på vattnet, och de som var först uppe var de sämsta alltså de gamla tyska gubbarna….Kan då tilläggas att det är F2/JP/NeilPryde grejor de hyr ut! Och givetvis var JP brädorna opå vattnet….Men jag fick testseglat JP Freestyle 255/265, Wave 260/250, F2 Wave 252.
Sen fick man ju testat Neilpryde:s alla vågsegel och freestyle segel, jag kom fram till att Zone kändes bäst på 5.3 och nedåt….Jag seglade 5 dagar utav 6 hyrda dagar, jag orkade helt enkelt inte segla 6 dagar på raken. Första dagen seglade jag först 6.2 och sedan ökade det till 5.0, andra dagen blåste det mer seglade 4.4, tredje dagen 4.0……Alltså vinden ligger runt som mest mellan 4.0-5.3. Vinden kommer efter tolv nån gång, och är som starkast mellan 3-7 på eftermiddagen.
Om man skulle bott optmalt skulle man bott på Sol Elite Gorriones som ligger fem minuters gångväg till Procenter 1 (det finns två). Från Costa Calma kunde man gå (tog en 20-30 min), men det bästa var att det fanns en shuttle-bus från centret som man kunde säga till att köra en fram och tillbaks till hotellet, det ingick i priset av brädhyran som var 33.000pts för 6 dagar, då med ”World Cup”- grejor, alltså de värsta grejorna, det fanns även freeride grejor till ett lägre pris…Jaja, nu är man iaf uppvärmd till säsongen!
(Detta kanske är helt osammanhängade, texten alltså, det skrevs 00:40….)
Logga in för att svara.