Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Reservdelsjakt

• Reservdelsjakt

Publicerad av 860424anna på 7 augusti, 2007 vid 08:59

Pust. Nu börjar självförtroendet mitt att dala. Och då har jag inte ens fått testa min nyligen införskaffade vindsurfingbräda!! Okej jag visste inte vad jag gjorde när jag slog till på en loppis men ett sånt tillfälle kan man ju bara inte missa.Wow jag ska få testa att vindsurfa tänkte jag glad i hågen. Lånade tre böcker i ämnet och sen ut på gräsmattan. Oj vad skoj det här ska bli. Vi har en sjö nära som jag tänkte var en lagom utmaning därnäst. Men så hände det som jag nu har förstätt är ganska vanligt. Den lilla löjliga plastdel som kallas joint gick av. Tydligen är min fina bräda 10-20 år gammal och tydligen är det oooomöjligt att hitta denna futtiga reservdel nånstans. Jaha det var den sommardrömmen som gick upp i rök eller vad säger ni? Är det lönt att fortsätta leta efter en sån där plastkorv eller kan man byta ut nåt eller är det bara att lägga ner och ägna sig åt nåt mer stillsamt, typ plocka svamp???:frown: // Anna, INTE nybiten surfare.

Knatte svarade 18 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • krullo

Medlem
    7 augusti, 2007 vid 11:43

Borde finnas många här som har sådana gamla mastfötter o jointar liggandes, så om du har tur hör någon av sig snart. Jag vet inte hur din joint ser ut, men kanske har den samma diameter som dagens. Dessa finns att köpa på exv. Surfers Paradise: http://butik.surfersparadise.nu/index.php?cPath=21_43&osCsid=9aa0fc1cd473a0bd99cf0690aa0fe131 Om du ringer till dem o beskriver din joint, så kanske de kan hjälpa dig. Lycka till!

• styret

Medlem
    7 augusti, 2007 vid 12:33

eller så kollar du om det gåt att använda en vanlig mastfot och köer en sån och förlängare. fungerar på en del gamla brädor. kan du ta en bild på mastkassette på brädan?

• pure

Medlem
    7 augusti, 2007 vid 13:21

Finns det inte någon uthyrning i närheten så du kan testa på lite mer innan du får tag på reservdelar?

• Knatte

Gäst
    7 augusti, 2007 vid 14:25

Kan du lägga upp bilder på den trasiga prylen?? Gärna med kort på brädan och då speciellt på mastfotsinfästningar och liknande.
    Då är det lättare att hitta rätt reservdelar och tips:wink:

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications