Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resetipsguide på konfen

• Resetipsguide på konfen

Publicerad av rrdgalning på 3 december, 2004 vid 21:15

Kom på en grej som skulle kunna fylla en god funktion på konfen men är möjligen för jobbig att administrera. Skulle det inte vara bra med en resetipsguide-sektion på konfen.
    Alla som reser iväg och ska surfa har ofta lika frågor:

Vart hyr jag bil samt bor billigt?
    Hur är vindsäsongen för detta stället?
    Vilket flygbolag är mest överkomligt vad gäller att ha med prylarna.
    En summering av seglingsförhållandena osv.

Det finns lite basic frågor alla undrar. Om konfmaster ordnar skalet för detta så kan vi (=konfmedlemmar) fylla i innehållet. Fast det sker med överinseende med konfmästaren.

Det vore jäkligt värdefullt och smidigt vid resa.

…Bara en tanke så god som någon…

//Jonas

rrdgalning svarade 20 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • Knatte

Gäst
    4 december, 2004 vid 08:39

Är det inte detta denna ”resekonfen” handlar om ?? Följ länken nedan och se om det inte är detta du efterlyser laugh.gif
    http://0108dev.surfzone.se/forum/postlist.php?Cat=&Board=resor

• judo-freddan

Medlem
    4 december, 2004 vid 12:35

Jo, men det är ju väldigt osorterat. Söker man på exempelvis Hurghada så kan det ju dyka upp 41 trådar där man ska undersöka varje tråd där många av trådarna inte innehåller så mycket matnyttigt.

Det han föreslår är väl en slags faktabank uppdelat på spots och där det i likhet med köp/sälj finns en mall med typ conditions, prisläge, boende m.m. där flera användare än en sedan kan fylla i kommentarer. Ungefär p s s som ytspännings spotguide. Jag tror det kan vara en bra ide´.

Nackdelen skulle kunna vara att möjligheten till diskussion om resemålen försvinner precis som det gjorde på köp/sälj-tråden. Därför kan man ju behålla den nuvarande resmål/spots-tråden för att inte förlora den bra info som finns där och kalla den nya för ”databank resmål/spots” eller något.

• rrdgalning

Medlem
    4 december, 2004 vid 12:48

Hej!
    Den hade jag missat Knatte, tack för den! Fast som Judo-freddan föreslår var det mer en faktabank som är kompakt och överskådlig som jag efterlyser. ”Resmåls-konfen” i sitt nuvarande skick skulle komplettera bilden utmärkt.

Det vore praktiskt när man är på väg mot en ny destination.

Söndag imorgon och vind på gång – underbart!
    Kör hårt!
    //Jonas

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications