Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Restips september

• Restips september

Publicerad av bohm på 17 juni, 2009 vid 08:11

Behöver lite restips. Ska åka en vecka i mitten på september. Jag vill kunna surfa och vindsurfa. Jag kommer inte ta med egna grejer så det ska vara enkelt att hyra.

Det får gärna vara skön atmosfär och trevliga lokalmänniskor, m.a.o. Egypten och Tunisien är uteslutet…

Vart ska man ta vägen?

mag svarade 16 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • kronaldo

Medlem
    17 juni, 2009 vid 08:57

Tjena Bohm!

Jag och brorsan har planerat in en vågsurfresa till bilbao i norra spanien i september. Inte överdrivet dyrt men ändå riktigt bra surf och skön omgivning! Kan tyvärr inte svara på om det är bra vindsurf där men det kan säkert nånannan vind-guru här på konfen svara på.

Hoppas att du hittar det du söker!

• dr-masse

Medlem
    17 juni, 2009 vid 12:31
    bohm;553750 wrote:
    Behöver lite restips. Ska åka en vecka i mitten på september. Jag vill kunna surfa och vindsurfa. Jag kommer inte ta med egna grejer så det ska vara enkelt att hyra.

Det får gärna vara skön atmosfär och trevliga lokalmänniskor, m.a.o. Egypten och Tunisien är uteslutet…

Vart ska man ta vägen?

En vecka i september – inte för långt bort, lätt att hyra… vågsurf…

Fuerte?

Tarifa?

Sicilien? (osäker på hyra där, men skall finnas både grym vindsurf och bra vågsurf)

Portugal (Guincho) kan vara kalasbra i september, men inte helt 100% för vind, dock – mer eller mindre garanterat surf. Lite knepigt att hyra, men det går – http://www.brisaseventanias.com

En joker kan ju vara Brandon Bay på Irland (hyr hos Jamie Knox), men det är nog mer lockande med sol å värme, ah?

Några förslag…

• bohm

Medlem
    17 juni, 2009 vid 12:45

Irland har faktiskt slagit mig… Portugal och fuerte har jag också tittat lite på..

• dr-masse

Medlem
    17 juni, 2009 vid 13:55

Ja, trots att jag varit klart mest i Portugal så är jag helt såld på Irland. Så – mig skall du inte fråga vart jag tycker att du skall åka…

• calle

Medlem
    17 juni, 2009 vid 14:43
    bohm;553750 wrote:
    Vart ska man ta vägen?

Jag håller med dr Masse, Irland är nice!

Jag har varit i Brandon Bay en gång och skulle vilja åka dit igen. Står man bara ut med tanken på regn så tyckte jag att det var väldigt trevligt. Vi hade riktigt bra förhållanden och surfa på ett eller annat sätt kunde man göra alla dagar.

/ Calle

• svenne

Medlem
    17 juni, 2009 vid 18:57

Nackdelen med Portugal är priset på flygbiljetterna och att du definitivt är bilberoende. Det finns redigt bra surf (och vindsurf) i Algarve. Biljetterna dit kan du få rätt billigt.
    Men Lissabon-området är å andra sidan supernice och här är folk störtsköna, bra och billigt käk och sjyssta barer. Lagar du mat själv är det löjligt kul att vara här (fråga min fru, hon går bananas när hon handlar mat). Boende går att få tag på till hyfsade priser om man letar, annars finns det gott om hotell i Cascais.
    Här är vågsurf hur stort som helst och är ett måste (enligt mig) om du är här. Jag har gjort mina första gubbhöga face här och när det smäller så smäller det ordentligt. Det kan vara trångt på line-up men sällan nåt gruff. Det finns magiska vågspots, och om du nu ändå har bil så har du bisarrt bra vågor varje dag inom 45 minuters radie. Sträck dig till en timmes bilfärd och du kan få smaka tvättmaskin på ett par av de absolut bästa platserna i Europa. Vad sägs om Praia do Supertubos? Det är nog inte så svårt att räkna ut hur vågen ser ut där… 🙂

• mag

Medlem
    19 juni, 2009 vid 22:52

Cornwall i England.
    Skön surfatmosfär och vågor nästan alltid.
    Irland
    Norr om Lissabon.
    Kanarieöarna
    /Magnus

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications