Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Reva i kiten
-
Reva i kiten
Publicerad av mrfuckface på 20 januari, 2006 vid 14:10Se där ja…nu har man lyckats med det! Har fått en ca 8 cm lång reva i kiten, någon som har ett bra förslag hur man kan laga detta så snabbt och effektivt som möjligt?
// Sebbe
nic svarade 19 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
spinnackertejp. bara å tejpa på båda sidor så blire fint som snus.
-
jag har hört att man kan ta vanlig silvertejp och köra lite med värmepistolen på det! funkar det?
-
Såhär hade jag gjort.
1. Öppna en öl
2. Ta en stor klunk
3. Lägg in en snus (gärna lös)
4. Hämta silvertejp
5. Ta en klunk till
5. Tejpa 1+1
6. Sätt dig i soffan och drick upp -
SamHansson wrote:Såhär hade jag gjort.
1. Öppna en öl
2. Ta en stor klunk
3. Lägg in en snus (gärna lös)
4. Hämta silvertejp
5. Ta en klunk till
5. Tejpa 1+1
6. Sätt dig i soffan och drick upp
7, tänd en brasa
8, fixa en trevlig tjej(sen skiter du i o gå ut igen>>)
-
9. Öppna en flaska vitt (eventuellt nått att äta om du planerar en 2:a date)
-
Luuddee wrote:7, tänd en brasa
8, fixa en trevlig tjej(sen skiter du i o gå ut igen>>)
fixar du inte det:
9.skaffa en bra porrfilm.
10. gråtrunka dig till sömns -
mrFuckFace wrote:Se där ja…nu har man lyckats med det! Har fått en ca 8 cm lång reva i kiten, någon som har ett bra förslag hur man kan laga detta så snabbt och effektivt som möjligt?
// Sebbe
Tycker du ska ta tejp som man använder till att laga kitar med. Sätt på båda sidor och se till att det blir söm i söm. Funkar för mig. Se bara till så inte tejpen släpper. Rensa med T-röd innan.Mvh Dennis
-
Egan wrote:fixar du inte det:
9.skaffa en bra porrfilm.
10. gråtrunka dig till sömns
O glöm inte att tejpa den med silvertape! -
Denrica wrote:…Rensa med T-röd innan.
Fast skippa T-röd. Jag vet att det inte syns nån skillnad direkt men det är trots allt en duk med nån sorts coating.
Vatten brukar räcka fint å ripstoptejp sitter som berget efter ett tag.nic
-
Gör som nic säger men jeg tycker även att du bör sy revor som är större än ca 2 cm. Om du inte har någon symaskin så skaffa det, kan du sedan inte sy själv får du aven fixa någon som kan det. Tejpa med spinacker tejp i rätt färg på båda sidor och gnid ordentligt så att den fäster( klipp all hörn runda då sitter den bättre). Sy sedan runt kanten med tre stegs sick sack. Det som är viktigt är att du använder en lite grövre nål an tråd tex 100 nål och 80 tråd.
Om du använder en för tunn nål kommer tråden att gåav hela tiden.
Du måste sedan med jämna mellanrum rengöra nålen med aceton pga att klistret från tejpen fastnar.
Låter kanske krångligt men du får en superlagning som sitter, det syns mer än om du bara tejpar men det är ingen risk att tejpen släpper den där fina dagen.
Lagade en drake som gått av på mitten(från Lei till bakkant vid mittentuben)på detta sätt. Funkar utmärkt fortfarande utan att dra något.Lycka till Peter
Logga in för att svara.