Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Reva i monofilm
-
Reva i monofilm
Publicerad av anonym-anvandare på 14 augusti, 2004 vid 08:28Hur lagar man en reva i monofilm? Finns det någon i Stockholm som är bra på att laga det, eller kan man göra det själv?
Tacksam för svarPer-Arne
anonym-anvandare svarade 21 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
man byter hela delen av det som e trasigt, går att tejpa provisoriskt men byta e bäst, alla segelmakerier klarar detta, skulle tänka mig att det kanske kostar 200-500
-
Om revan inte är alltför lång rekommenderar jag personligen att du köper segeltejp och fixar det själv. Då kommer du undan med en hundring istället för en en tusenlapp.
-
Du kan köpa stora genomskinliga ark med plast i bokhandlar typ sån man slår in böcker i. ta den tjockaste, finns typ 1,5×1,5 meter stora.
E det en större reva eller ett nytt o fint segel så lämna in det och byt hela rutan till en ny, kostar typ 500pix
-
har lagat ett segel två gånger
… föresten.
300 en gång och 550pix en gång, bytte 2 hela rutor på ett simmer freezone. Hos h’poko i varberg. -
Du kan ju snacka med Björn på Björns segelvård, Södermalm, om du är den Per-Arne som bor i huvudstaden. Han kan byta hela panelen om det är ett fint segel som är värt att lägga ned pengar på. Är det ett halvjunkigt segel så tejpar han åt dig för en billig peng.
TSSS
-
Billigaste och bästa sättet, som jag och många andra använder, brukar vara genomskinlig packtejp som du sätter på båda sidor. Se bara till att ytorna är rengjorda först så fäster det mkt bättre.
Logga in för att svara.