Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ribban fredag förmiddag?
- 
		Ribban fredag förmiddag?Publicerad av joohan_andersson på 19 oktober, 2007 vid 07:07Någon som e sugen på ribban eller något annat ställe idag? /johan 0735307150 johanw svarade 18 år sedan 11 Medlemmar · 24 Svar
- 
			24 Svar
- 
Jag kan tänka mig ribban. någon som vet om det blåser där nu? 
- 
Vet inte hur det ser ut nere på stranden, men här uppe bland husen fläktar det ganska bra i träden. 
- 
Du kan parkera vid resturang ribban (nära kallbadhuset). Jag måste jobba en timme eller två mer först, men sedan kör jag förbi och ser hur det ser ut; om det ser dåligt ut fortsätter jag ner mot rv100. 
- 
surf på ribban 13:00! jag kan dra ner tidigare om nån är på. Henning / 0704-125431 
- 
det blev rv100; när jag körde förbi Ribban och tittade såg det ganska tamt ut… Fick segla med full fart på åttan i stabil vind! Hur hade ni det på Ribban? 
- 
Det var riktigt härligt i em på ribban! Kom inte i vattnet förrän vid fem, men det var gött att kita i solnedgången till mörkret kom. Hade ändå ganska ok tryck i min 9:a mer eller mindre hela tiden, jämn och stadig vind, i alla fall jämfört m habo igår. Första gången jag var där faktiskt, men inte sista. 
 Vart är det där rv100 ni pratar om? Bra?
- 
Japp det var najs igårkväll. Körde med 12an och det var ju mer än tillräckligt. 
- 
RV100 ligger nere vid Höllviken, du kan hitta det här: http://spotguide.kicks-ass.net/ Det är ett bra spot men där är löjligt jobbigt att launcha. Självlaunch är klurigt till och med om man har hundkrok. Kallt som tusan är det också, men det beror nog mer på årstiden än själva stället. Man blir ju lite avundssjuk på er när ni har haft det så fint här i ’backyards’ 🙂 Nästa gång får man ha lite mer faith på Ribban – det är klart fetare att surfa framför poptöserna där än framför vindsurfarna vid rv100 :-/ 
- 
Min chansning säger att rv100 står för riksväg100 alltså är rv100 = vägg 1000 
Logga in för att svara.