• Rigghjälp

Publicerad av nachoman på 2 maj, 2007 vid 10:38

Är återfallssurfare och har precis köpt ny utrustning. Skiljer sig lite från de förra från -93 jag hade.
    Nåväl. Tog ut den i helgen (Freestyle 109 och 6,5 freestylesegel) men vurpade i det svinkalla vattnet ett antal gånger. Kändes som att riggen drog en framåt och att kraften låg högt i seglet. Gick liksom inte att hålla i riktigt när byarna kom så det blev lite kastfallsaktiga dyk.
    Har jag trimmat riggen fel eller är det så här de moderna riggarna skall kännas?

imported_macts svarade 18 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • imported_macts

Medlem
    2 maj, 2007 vid 10:51

Låter som om du drog för lite nedhal. Kan du rigga och ta en bild på seglet så får du nog mycket tips

• nachoman

Medlem
    2 maj, 2007 vid 11:02

Misstänkte det. Men blir de verkligen så himla bångstyriga av lite för lite nedhal?
    Tack för hjälpen, ska foto nästa gång om jag plurrar 😉 Måste ju skylla på nåt

/Lage

• basse

Medlem
    2 maj, 2007 vid 11:51

Dra så att övre rutan blir slapp ca 2/3 in mot masten!!! Ca alltså.
    Ta en bild så vi ser vilket segel det handlar om.

• imported_macts

Medlem
    2 maj, 2007 vid 13:22

@Nachoman 380556 wrote:

Misstänkte det. Men blir de verkligen så himla bångstyriga av lite för lite nedhal?
    Tack för hjälpen, ska foto nästa gång om jag plurrar 😉 Måste ju skylla på nåt

/Lage

Dom blir generellt bångstyriga av för lite nedhal, speciellt i byiga vindar

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications