Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Riggning av NP -02?

• Riggning av NP -02?

Publicerad av anonym-anvandare på 15 juli, 2003 vid 08:47

Har just köpt ett Search och ett Soul. Har inga problem med riggningen, men vad tusan är det för små ”band” som kommer ut ur mastfickan ovan för bommen?
    Det är två stycken som är ihop knutna till en lång ögla, kan inte se vad fuktionen skulle vara. De omnämns inte heller i riggnings guiden.

/Johan F

anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • sunkan_

Medlem
    15 juli, 2003 vid 09:05

Jag bara gissar men kan det vara något för att binda ihop seglet när man rullat det.. Typ som Gaastra har någon snodd som håller ihop det när det är rullat.

• racso

Medlem
    15 juli, 2003 vid 09:55

Hm, jag hade ett soul-02 och jag tror det är band som sitter runt seglet vid transport från fabrik till köparen. Dom var så sladdriga och ”trådiga” på mitt segel, så jag tror inte de är ämnade för att sparas, men jag vet inte riktigt. Jag slängde mina iaf, tyckte de var ganska överflödiga…

/Oscar

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juli, 2003 vid 13:54

Tjena!
    Det är med största sannolikhet bandet som håller kvar seglet på plats i kartongen det kommer i från fabrik. Varje segel packas för sig och utan bandet skulle man få tråkiga ”stressveck” i seglet.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications