Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ripcurls våtdräkt på surfers, bra eller anus?

• wilund

Medlem
    12 augusti, 2008 vid 12:22

lockades av priset och köpte den där Noc – dräkten på båtmässan för ett par år sen, min erfarenhet är att det ar skit , passformen suger och osmidigare neopren lär man inte hitta.
    Kör sedan något år Niel pryde 3000 den är jag super nöjd med, och körde hela vintern -07/-08 i stockholm

tror jag gav ca 1900.- på bromma skidsport

• freppesito

Medlem
    12 augusti, 2008 vid 12:31
    wilund;489384 wrote:
    lockades av priset och köpte den där Noc – dräkten på båtmässan för ett par år sen, min erfarenhet är att det ar skit , passformen suger och osmidigare neopren lär man inte hitta.
    Kör sedan något år Niel pryde 3000 den är jag super nöjd med, och körde hela vintern -07/-08 i stockholm

tror jag gav ca 1900.- på bromma skidsport

ja den noc dräkten verkar ju nästan vara lite ”för”billig” men har du nån åsikt om rip curlen? för jag har läst nån stans att neil pryde har haft en del kvalitetsbrister i sömmar mm.

• ola-h

Medlem
    12 augusti, 2008 vid 12:57

Min förra dräkt var en Rip Curl och den var ingen vidare. Trots att det var en vindsurfingdräkt var den trång över armar och axlar. Dessuomt osmidig överlag. Dock höll den väldigt bra.

Hur som helst, jag skulle vara lite skeptiskt till 1499-dräkten. Men om du bor nära kan du ju alltid prova den. Tänk bara på att minsta osmidighet i butiken, specielt i armregionerna, kommer kännas mer på vattnet.

• bicless

Medlem
    12 augusti, 2008 vid 21:15

RipCurlen är gjord i dubbelneopren = hållbart men osmidigt.
    Vindsurfare föredrar oftast enkelneopren som ju låter billigare men oftast är dyrare då man har dyrare inblanding i neoprenet och lite mer avancerade sömmar. Atans dubbelneoprendräkt kostar exempelvis bara 1090:- medan enkelneoprendräkterna i samma tjocklek kostar oftas 30-40% mer

• freppesito

Medlem
    13 augusti, 2008 vid 06:27

var ner på lokala butikerna i stan här och fick ett annat tips, ett jungelsving upp i pris men fick höra att den ska hålla en varm en bra bit in på året..
    åsikt. ! ?
    assault ZF steamer 5/3 på http://www.onwater.se för 2400spänn.
    länk ..
    vad är Atan för nåt då?

Bicless;489696 wrote:
    RipCurlen är gjord i dubbelneopren = hållbart men osmidigt.
    Vindsurfare föredrar oftast enkelneopren som ju låter billigare men oftast är dyrare då man har dyrare inblanding i neoprenet och lite mer avancerade sömmar. Atans dubbelneoprendräkt kostar exempelvis bara 1090:- medan enkelneoprendräkterna i samma tjocklek kostar oftas 30-40% mer
  • gustavl

Medlem
    8 oktober, 2008 vid 19:52

Kanske död tråd, men men.. Tänkte bara kasta in ett ord om Rip Curl:en.
    Helt OK våtdräkt för den som inte är så ”fläskig/biffig”. Tight passform, så inte klockren om du får kramp lätt. Var lite rädd för det själv när jag testade den men det var inga som helst problem. Så om du är en spinkig rackare(som jag) så är det nog inga problem.
    Tänkt på att om du ska inhandla att du inte köper för stor, eftersom det är dubbelneopren so tänjs den ju ut ganska ordentligt.
    På det hela taget så är den helt ok, ingen vinnare men en god tvåa.

// GL

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ripcurls våtdräkt på surfers, bra eller anus?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.