-
RRD 360 Evolution – Vad har den för begränsningar?
Tjena!
Håller på att leta efter en lämplig nybörjarbräda, vilket inte är det lättaste
. Efter att ha läst ett antal inlägg här på forumet och även studerat andra siter är jag lite intresserad av ”surfers Paradise”-paket med RRD 360 Evolution + Rushwind reach. Jag skulle därför bli tacksam om ni med en del erfarenhet av Vindsurfing skulle vilja kommentera detta paket?
Evolution 360 är brädan alla pratar om. Med en längd på 250 cm och bredd på 75 cm kommer denna bräda att revolutionera marknaden i år. Evolution är framtagen för att göra vinsurfingen rolig och lätt för dig som provat på vindsurfing tidigare. Evolution 360 är mycket stabil och lätt att fotstyra. En bräda som gör det lätt att lära sig att segla i planingsfart och gippa med. Evolution 360 ligger högt i vattnet vilket ger en livlig känsla och hög toppfart.
Evolution 360 är precis som EasyRider tillverkad i epoxy/glass som har vissat sig vara det absolut slagtåligaste matrialet. Likt Easy Rider är brädans däck täckt med EVA pads och ett extra kraftigt skydd för nosen. Evolution 360 är den ultimata brädan att lära sig ”funboard” segling på. Att brädan även har ett mycket fördelaktigt pris gör Evolution 360 till 2003 års mest omtalade och säkert också vår mest sålda bräda.Segel:
Nytt segel till begagnat pris.
Rushwind Reach är ett freeridesegel med djup buk för tidig planing. Den moderna designen gör att seglets topp ”twistar” i vindbyarna. Detta gör att du kan använda seglet även när vinden ökar. Den extremt låga vikten gör seglet till ett utmärkt ”första segel”. Även juniorer och tjejer kommer att uppskatta seglets vikt och användarvänlighet.Bräda: RRD Evolution 360
Segel: Rushwind Reach
Mast: Rushwind C30 mast
Bom: Local Spirit Freedom
Mastfot: Local Spirit
____________________Vad tror ni om detta bräda/segel/utrustning? Kanske någon som testat brädan?
Priset är 11.999:- så det handlar ju om en hel del pengar även om det är relativt billigt jämfört med annan ny utrustning.Jag är även intresserad av vilka begränsningar brädan har? När behöver man byta upp sig? Tiden det tar innan man behöver ny bräda är ju självklart individuellt, det jag undrar är mer vilka manöverbegränsningar brädan har, hur länge kan man ha roligt på brädan dvs. lära sig nya saker?
Eller Kanske är det bättre att satsa på en beg. bräda? OIch i så fall vilken?Om jag nu eventuellt skulle satsa på detta skulle jag även vara tacksam för tips på segelstorlek. Jag bor utanför Göteborg. Storlekar på seglet 4,5 – 7,0.
Kanske ska tillägga att jag tidigare har övat lite smått på en pråm, men även testat lite modernare bräda i Thailand. Jag kan allstå ta mig dit jag vill även om det tar en stund och med några besök i vattnet.
Många frågor men jag är tacksam för all hjälp!

MVH
/Johan B
Logga in för att svara.