Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › RS Racing
-
RS Racing
Publicerad av surfan på 17 april, 2007 vid 19:23Ja nu har dom anlänt ska bli kul och se om dom e lika goa som Rs6
jester svarade 18 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Nu har jag kört RS Racing 6.7 och Fanatic 80 i två timmar!
E väl kanske inte jättehemma på trimmet än. Men första intrycket va sjuk acceleration och cambers som roterar helt obemärkt. Seglet har mer bakhandstryck än RS 6 men det nya seglet känns oxå lättare i händerna!!
Så du kommer bli nöjd Daniel!
-
Kommer detta betyda att vi rookies har ett gäng begagnade RS6:or att se fram emot… 😛
/Klang
-
Tror inte det, de som seglade RS6 förra året har valt att behålla vissa av sina RS6 även detta året – de som har/finns fortfarande till salu är nog det enda du kommer att se. Dock kan du nog förvänta dig att RS6orna kommer att finnas till salu sent i höst eller tidigt vår 2008.
-
inte för surfan!!
Den som har mest prylar när man dör……
Dock har han ju inga vettiga vågprylar så jag leder än så länge….
-
Hela du får minuspoäng eftersom du drar o guppar i vågor så fort det är bra vind… 😀
-
Det är väl flest timmar på vattnet som gäller! Grejer efter förhållanden….
Personligen kan jag inte längre tänka mig att gå ut i A-viken med Slalomprylar som man gjorde förr! (INNAN camber´s)
-
Jao, och när det blåser apa så är det speed som gäller… inte fjollig vågsegling… 🙂
-
Den största nyheten på RS:Racing är ju den nya cambern. Kan det vara så trevligt att man kan använda dessa på exempelvis mina NS Warp-segel? Intressant tanke, iaf. Får kolla upp detta…
Logga in för att svara.