Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rykte om en kommande bom till Stora udds viken Björlanda

• Rykte om en kommande bom till Stora udds viken Björlanda

Publicerad av Knatte på 7 september, 2006 vid 08:09

När vi var nere i fågelviken i tisdags, så kom det ner några killar, som skulle sjösätta en båt. De ägde tydligen vägen/parkeringsplatsen som alla använder/riggar på. De berättade att de kommer sätta upp en bom för vägen, så att man inte kan komma fram till båtplatsen längre.

Detta hade inte så mycket att göra med oss windsurfare, utan framförallt alla badgäster som skapar fullständig kaos på sommaren. De boende kommer inte fram till sina hus och båtplatserna mm.
    Så risken är uppenbar, att en bom kommer upp framöver :shocked: :shocked:
    Men det lät som, att bommen kanske kunde vara öppen, på vår och hösten, då inte trafiken är lika hög. men det beror väl lite på om vi surfare sköter oss snyggt och inte kör för fort mm.

danneman svarade 19 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • basse

Medlem
    7 september, 2006 vid 08:19

Det skulle vara mycket synd om bommen var stängd vår och höst då det är skönt att köra på grunt vatten när det är kallt.

Jag försöker hålla 30km/h hela sträckan genom området. Så snabbt lägger sig inte vinden utan att man kan köra lugnt.

• the_novice

Medlem
    7 september, 2006 vid 08:43

Jag pratade också med en snubbe som ”ägde” parkeringen… (en kväll i somras, finns en tråd om det någonstans)

Om jag fattade rätt så skulle dom inte sätta upp en bom eftersom det bara skulle innebära att folk parkerade längsmed vägen istället. Däremot så skulle det dras en ny väg från båthamnen så att man inte behövde köra igenom hela villa området. Han jag pratade med var inte emot vindsurfare, snarare tvärtom, men det verkar finnas andra som är det bland dom boende. Så det är viktigt att hålla fartgränsen (rekommenderad 30) och att inte skräpa ned.

Själv undrar jag mest när bonden längs vägen dit ut skall bygga klart, han har ju byggt så länge jag kan minnas och det verkar aldrig bli klart….

• Knatte

Gäst
    7 september, 2006 vid 10:22
    The_Novice wrote:
    Jag pratade också med en snubbe som ”ägde” parkeringen… (en kväll i somras, finns en tråd om det någonstans)

Om jag fattade rätt så skulle dom inte sätta upp en bom eftersom det bara skulle innebära att folk parkerade längsmed vägen istället. Däremot så skulle det dras en ny väg från båthamnen så att man inte behövde köra igenom hela villa området. Han jag pratade med var inte emot vindsurfare, snarare tvärtom, men det verkar finnas andra som är det bland dom boende. Så det är viktigt att hålla fartgränsen (rekommenderad 30) och att inte skräpa ned.

Själv undrar jag mest när bonden längs vägen dit ut skall bygga klart, han har ju byggt så länge jag kan minnas och det verkar aldrig bli klart….

Bommen skulle nog hamna uppe vid byn och innan sista biten på vägen till hamnen Just för att hindra folk att parkera på vägen. Tydligen det som var största problemet i sommar. Bilar som stoppar upp vägen:frown: :frown:

• the_novice

Medlem
    7 september, 2006 vid 11:38
    Knatte wrote:
    Bommen skulle nog hamna uppe vid byn och innan sista biten på vägen till hamnen Just för att hindra folk att parkera på vägen. Tydligen det som var största problemet i sommar. Bilar som stoppar upp vägen:frown: :frown:

Ok, det låter ju för jäkla trist!
    Men visst det var helt knökat i sommras när jag körde lite formula där. Fullt med bilar längs med dikena och omöjligt att komma till med en trailer. Hoppas bara att bommen kommer vara öppen höst och vår.

Hur är annars det med parkering vid själva båthamnen, får man stå längst ut vid jollarna/stranden?

• Knatte

Gäst
    7 september, 2006 vid 13:53
    The_Novice wrote:
    Knatte wrote:

Ok, det låter ju för jäkla trist!
    Men visst det var helt knökat i sommras när jag körde lite formula där. Fullt med bilar längs med dikena och omöjligt att komma till med en trailer. Hoppas bara att bommen kommer vara öppen höst och vår.

Hur är annars det med parkering vid själva båthamnen, får man stå längst ut vid jollarna/stranden?

Nej! Man får inte stå där. Men det är ok att lasta av vid stranden, sedan parkerar men bortom det vita staketet. Så kan man lugnt stå där, utan vara rädd för lapplisor

• Oregistrerad

Gäst
    7 september, 2006 vid 20:26
    Knatte wrote:
    När vi var nere i fågelviken i tisdags, så kom det ner några killar, som skulle sjösätta en båt.
    Verkar som de var lite sent ute att sjösätta en båt:grin:
    Är de lika snabba med sätta upp bomen kan vi nog lugna oss nåt år framöver:rolleyes:
  • danneman

Medlem
    7 september, 2006 vid 21:16

Va fean detta suger Snart får vi inte komma ner nånstans längre. jävla badgäster!!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications