Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rykte om en Svensk Kite Tour…

• haze

Medlem
    22 februari, 2010 vid 09:54
    Lelleee;599351 wrote:
    att du inte styr upp en egen tour, om du är så duktig och vet hur saker och ting ska göras………….

Bitter Linus?

Är bara nyfiken så man vet hur man skall planera in sommaren. Men det verkar sjukt hemligt ju….

😉

• debkausf

Medlem
    22 februari, 2010 vid 21:12

Spänningen är olidlig.

• pepa

Medlem
    23 februari, 2010 vid 09:54

Om man gillar att tävla är den olidlig 🙂

• pjoter

Medlem
    23 februari, 2010 vid 11:30

Får hålla med Hasse, vi är rätt värdelösa på att planera våra tävlingar här. Gött att ta saker som de kommer men då får man också räkna med att uppslutningen blir ganska dålig. I längre sikt sänker detta kvaliteten på de tävlande och gör det mindre intressant för sponsorer.

men som softa träffpunkter där man kör ihop är de skitkul med små oseriösa tävlingar. 🙂

• sourra

Medlem
    23 februari, 2010 vid 12:15

Folk är rätt duktiga på att gnälla utan att bidra med något vettigt också (det gäller inte bara tävlingar utan även spotaccessdiskussioner och liknande).

Personligen tycker jag det är imponerande att det blir tävlingar och events öht med tanke på att folk gör detta vid sidan av sina dagjobb och dessutom i ett land där det inte ens går att veta säkert på onsdag om man har vind på lördag. Har folk så mycket tävlingar inplanerade eller är det bara Hasse som går all-in på tour-turné?

Nåväl, det återstår att se om det ligger något bakom tour-ryktet.

• lelleee

Medlem
    23 februari, 2010 vid 12:26

hehe,, jag håller med kryckan

• haze

Medlem
    23 februari, 2010 vid 12:48

Kanske fler än jag som måste planera ledighet? Och förövrigt så är alla event bra. Och trevliga oftast… (Red bull i Falsterbo Mmmmm, Shallow Waterfestival, Cabrihna Race/freestyle m.m)

Och vind kommer det alltid förr eller senare…

• sourra

Medlem
    23 februari, 2010 vid 13:01

Då kanske du kan dela med dig av dina arrangörserfarenheter från det eventet så framtida arrangörer kan få lyckas lika bra. Vad gjorde du för att få den tävlingen så lyckad?

• mjersen

Medlem
    23 februari, 2010 vid 14:02

det finns bara ett datum att hålla reda på denna sommaren.

• pepa

Medlem
    23 februari, 2010 vid 14:07

För egen del känns det som varje datum är det som gäller denna sommaren, så bra kommer det bli!

• pjoter

Medlem
    23 februari, 2010 vid 16:32

Fan va du tar åt dig å hugger på allt sourra. Vad är det med dig och arrangerande av grejer som är så jobbigt? Varför håller du på med surfklubben och tävlingar när det verkar som du tycker det är så helvetes ansträngande? Jag vet att du å hasse har en gammal misslyckad kärlekshistoria men frågan han väcker är klart intressant för flera av oss så de hade vart gott om du svarade nåt vettigt istället för att gnälla.

Jag säger det igen, det är asgott med oseriöst häng på stranden MEN om man vill ha en ordentlig tävling med massor av publik, sponsorer, media mm så får man vara ute i god tid och ösa på med annonseringen.

• sourra

Medlem
    23 februari, 2010 vid 18:14

Hoppsan vad trevligt du skriver. Har du satt dig på pungen eller?

Det är ett faktum att det finns mycket åsikter på Steffo när det talas om arrangemang eller actions men att det är jäkligt svårt (om än inte omöjligt) att få någon att göra ett handtag när det går från web till verklighet.

Varje gång som det vankas tävling pratar Hasse om Falsterbo 2001 men jag har aldrig hört något om vilka arrangörsinsatser som låg bakom denna framgång och därför bad jag om att få höra mer. Så det var ingen sarkasm när jag bad om hans erfarenheter och tips.

Varför jag engagerar mig i surfklubben? Jo, för att vi ska få behålla våra spots. Jag är inte med i styrelsen i år men har ändå haft en del turer fram och tillbaka med LST för att få dom på bättre tankar. Många verkar tro att bara för att man skriver saker på Steffo så räddar man världen men så är det inte.

Vad det är med mig och arrangerande av grejer som är så jobbigt? Det är inget som är jobbigt annat än det jag skrev ovan. Inget av de upptåg och event som jag varit med och fixat med har lämnat någon dålig smak (bortsett från då Gonzo slarvade bort en nyckel till stugorna som stod i mitt namn). Det här var t.ex. ett trevligt arr [ame=”http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=61461″]Rendez Vous!!! Tävling I Helgen!!! – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

Jag är inte med och arrar någon eventuell Tour men jag tycker det vore trevligare med uppmuntran för de som fixar än griniga toner. Bara för att pöbeln inte får information direkt de gapar efter den eller för att planeringen inte sker offentligt på Steffo betyder det inte att saker inte pågår bakom kulisserna.

• sourra

Medlem
    23 februari, 2010 vid 18:26

Som en referenspunkt kan man ha att RV flaggades det för drygt 2 månader i förväg men att uppslutningen trots grym respons punkterades lite pga. att vinden svek två helger på raken

[ame=”http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=59692″]Rendez-vous i Varberg – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

• oskarryden

Medlem
    23 februari, 2010 vid 20:06

Tycker att båda sidor har en poäng! Klart att dom som arrangerar ska ha cred, det kommer bli kanon med en svensk kitetour! Fler människor kommer att få upp ögonen för kite (inkomst till dom som har kursverksamhet förhoppningsvis) och samtidigt får toppåkarna i sverige visa upp sig och och kanske lära oss andra ett och annat 🙂 MEN som de flesta säger, det skulle vara grymt och man fick lite datum och plats m.m. så man kan planera och ta ledigt och vara där och kolla när eliten rippar och lära sig något! Vem vet, kanske till och med finns folk som kan sponsra här på steffo som nappar, så det är inte bara så att folk ska kunna planera dom borde offentliggöra tid, datum och plats! 🙂 Fast dom kanske inte ens har bestämt datum än, fast det är väl nästan de första man gör! Men men, kör hårt och ge oss en grym tour i sommar!

• pjoter

Medlem
    23 februari, 2010 vid 20:46

Ok, kanske inte meningen att gå på så men min uppfattning är att du sågott som alltid tar åt dig när någon ligger på och vill ha info om kommande evenemang. Självklart ska dom som jobbar ha creds men man måste väl få ifrågasätta och undra hur det blir med saker? Vi är nog rätt många som jobbar heltid å sen håller på med projekt vid sidan om, och förhoppningsvis gör vi det inte för att vi känner oss tvungna utan för att det är något som vi brinner för. Jag förväntar mig inte cred av varenda kotte bara för att jag smider planer i det mörka. 🙂

Vad gäller RV har jag en del klagomål som jag inte ens kommer ihåg om jag yttrat men kör dom här eftersom du tog upp tävlingen och det är klart relevant. När info först gick ut så handlade det om en tävlingshelg med fest och om vinden uteblev så flyttades tävlingen men inte festen. När det sen visade sig att vädret sket sig så bestämde jag mfl som bara kunde komma loss en helg att satsa på att åka till tävlingen istället. När sedan festhelgen var över så visade det sig att det inte ens existerade några riktiga reservhelger så då missade man hela skiten.
    Så det man ska ta med sig är att det är bättre att vara ärlig å gå ut med det som verkligen gäller. Har man inga reservhelger säger man det direkt och satsar allt på andra akt om vinden sviker. Kolla hur det sköttes i båstad, grymt snyggt med klättervägg och wake+kicker!

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rykte om en Svensk Kite Tour…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.