Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rykte om en Svensk Kite Tour…

• debkausf

Medlem
    23 februari, 2010 vid 21:09

Jag måste hålla med ”snurran” i detta. Mina erfarenheter av arr. event är:

Inga problem med sponsring
    Otacksamt när vinden uteblir 6 helger i rad o allt måste ställas in pga vinter
    100 personer lovar att hjälpa till
    Blir hög kvalite på åkarna
    Det brukar vara finfina priser
    Allas humör e på topp
    3-5 hjälper till
    Jobbigt när folk skriker efter besked på om det blir något eller inte
    Om man hade kunnat se in i framtiden kunde man valt ett datum med 10m/s o satsat stenhårt
    En bra fest på kvällen är ett måste annars kommer bara 12 grymma åkare o ingen mer.

• sourra

Medlem
    23 februari, 2010 vid 21:10

Pjoter, du tänker nog på RV2 (2009) och då var inte jag med och fixade.

RV1 däremot hade vi två reservhelger och fick nätt och jämnt vind på sista helgen. På första helgen hade vi en fest inplanerad som vi körde på trots att tävlingen sköts upp och då vinden svek fick det bli andra aktiviteter istället. ([ame=”http://0108dev.surfzone.se/forum/showpost.php?p=499765&postcount=353″]www.Surfzone.se – Visa ett inlägg – Rendez-vous i Varberg[/ame])

Generellt sett tycker jag det är kanonbra att summera vad som varit bra och dåligt med ett event så man kan korrigera dåligheterna till nästa påhitt. Jag har för mig att RV1 resulterade i en förbättringslista som ligger och skvalpar i någon tråd.

• roland

Medlem
    23 februari, 2010 vid 23:55

den fetaste var väll den som LF mattias ordna….

• milkman

Medlem
    24 februari, 2010 vid 10:32

haha.. Den kostade oss 5000kr 🙂
    Bra value!

• pjoter

Medlem
    25 februari, 2010 vid 21:52

Roland: Haha, de va en fet tävling de! 🙂

Sourra, jäklar ja, det har ju varit två RV som jag missat. Hade totalt glömt bort den första.

Jag tror vi pratar om rätt olika grejer faktiskt. Med tour tänker jag ett stort steg upp från dom softa hängarhelgerna vi har nu med en tävling som ursäkt för att umgås. Ett koncept jag tycker är skitkul då alla mer eller mindre kan va med å tävla för skoj skull.

Det jag tänkte/trodde skulle dra igång iår var en tour i stil med vissa utrikiska. Där man har en fetesponsor typ volvo, saab, sydkraft som pumpar in pengar för att få sjyssta reklamfilmer mm. En sån tävling bygger ju på god planering och spikade datum på varje tävlingsplats. Dit drar man gäståkare å grejer. Enligt mig tråkigare för oss vanliga gubbåkare som inte alls platsar in i den ligan men är ändå riktigt kul att se på.

Jaja, de blir som de blir av de hela. förhoppingsvis blir de iaf mer surf än tävlingar iår.

• skotten

Medlem
    26 februari, 2010 vid 05:08

I will do an event down here this summer, I have the spare time, why the hell not, cant be that hard…. HL are you in?

• olandstoken

Medlem
    26 februari, 2010 vid 09:58

Det planeras just nu in en ny gren på eventet, gyttjebrottning mellan Pjoter och Sourra! 🙂

• pepa

Medlem
    26 februari, 2010 vid 12:05

I syfte att avskräcka de horder av åskådare som väntas till eventen?

• sourra

Medlem
    26 februari, 2010 vid 13:29
    ölandstoken;599753 wrote:
    Det planeras just nu in en ny gren på eventet, gyttjebrottning mellan Pjoter och Sourra! 🙂

Det får nog bli pennfäktning i så fall

• pjoter

Medlem
    26 februari, 2010 vid 13:45

🙂 🙂 🙂

• acemattias

Medlem
    26 februari, 2010 vid 17:16

Sa vem organiserar vadslagningen?

• roland

Medlem
    26 februari, 2010 vid 22:50

Gillar att sourra har släppt den där bror duktig attityden, Kick ass e mer underhållande…..

• aka_kalle

Medlem
    27 februari, 2010 vid 16:52

jag är lätt på o kitar för det är fan roligt puss på er

• cortex

Medlem
    2 mars, 2010 vid 09:07
  • kvabbso

Medlem
    2 mars, 2010 vid 09:13

Kan man föranmäla sig till den grenen och kommer den vara med varje år?

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rykte om en Svensk Kite Tour…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.