• gammel-ippa

Medlem
    5 maj, 2007 vid 11:15

Riktigt riktigt fiiiiin, påminner mig om en tidig Alloha classic film med en killerloop av en som jag inte minns namnet på :confused2:

• s66

Medlem
    5 maj, 2007 vid 17:29

kul kul att ni gillar den…men vänta här nu…”påminner mig om killerloop i en tidig Aloha Classic”…hoppas inte jag gör såna loopar som dom gjorde då!!! haha… 😉

MVh Andy

• rasmus_w

Medlem
    8 maj, 2007 vid 15:37

Nåt fel på att hoppa typ tio meter upp och sen låta nosen dyka RAKT FRAMÅT (för det är väl det som är killerloop)? Känns som att det måste vara den loop som känns läskigast att försöka…

• styret

Medlem
    8 maj, 2007 vid 17:16

nä killerloop är väl när man mer eller mindre bara slår en framåtvolt helt rakt fram.

andreas kör ju istället en ganska sne loop. om du tar tag i markören och drar den löngsamt över loopmomoentet ser du att seglet liksom går snett och kommer tillbaka nerifrån höger istället för rakt nerifrån.

• ove226

Medlem
    8 maj, 2007 vid 18:16

Killern är inte bra för brädan..jag vet…hehe.
    däremot är det mycket svårare att göra en fin kontrollerad loop som andreas gör i klippet än en killer där det bara är att skota in lite typ.

• lars_k

Medlem
    8 maj, 2007 vid 18:55

Den va najs. Hittade Nicke också på C7 med en fin ponch:
    http://www.continentseven.com/windsurfmove1036.html

• mag

Medlem
    8 maj, 2007 vid 21:00

Tror till och med du skulle vara avundjuk på laddet från Dave Kalama o Mark Angulo o nån till i deras dödsföraktande killerloopar, höga och brutalt över masten. Klassiska filmscener detta, mmmummmma! Från 88? Och många kraschade prylar o fotleder.
    /Magnus

• ove226

Medlem
    9 maj, 2007 vid 06:16

ja kanske på laddet men inte på looparna..själv tycker jag det är ruskigt mycket snyggare med en feeeet delayd fin loop än en killer. men det är personligt.
    jag tror att folk som inte vundsurfar tycker en killer är ruskigt mycket fetare eftersom det ser fett brutalt ut

• rasmus_w

Medlem
    9 maj, 2007 vid 13:36

Väldigt intressant att vindsurfing på nåt vis utvecklas på samma sätt som skate och många liknande sporter. På 70-talet åkte skejtarna i ramp och det balla var att göra tricks tokhögt över rampkanten. Den som inte åkte tyckte det såg tokballt ut. Sen flyttade fokus mer och mer till teknik och inte så mycket stora, balla grejor och diverse hypertekniska tricks som är grymt imponerande om man kan skejta och vet hur svårt det är, medan jag som har rätt lite koll mest tycker att de hoppar hage med en bräda under fötterna.

Visst, loopar är alltid imponerande men hur svårt det än är att göra en plattvattensloop så kan jag inte låta bli att tycka det ser ballare ut när Victor Fernandez eller Jonas Ceballos gör loopar uppe på ”tredje våningen”…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications