Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing s-ARC vs. Guerilla

• s-ARC vs. Guerilla

Publicerad av anonym-anvandare på 24 augusti, 2003 vid 11:12

Vet någon kunnig person vad skillnaden mellan dessa är speciellt då rörande, 1120 vs. 13 kvm ,lägsta vind för ut på vattnet samt är det några väsentliga skillnader på stabilitet osv.
    Tack för ett svar på förhand.

kongos svarade 22 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • kongos

Medlem
    24 augusti, 2003 vid 21:03

Önskar jag kunde hjälpa er men jag har inte kunnat kitea på ett tag pga skada i knät. Snart ska jag dock testa min nya G-ARC 18 men det blir kanske inte så mycket hjälp då min 840 blir kass refferens. Jag ska försöka ialla fall.

/E

• anonym-anvandare

Medlem
    25 augusti, 2003 vid 15:20

Ok, kanske ngn annan kan dela med sig av sina kunskaper.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 08:50

Anyone!?

• zoolander

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 10:54

aniwan?

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 13:25

Går ej att jämförö gamla ARC kitsen med GARCén.

Den är helt enkelt så mycket bättre….

13 : vindområde 7-12 m/s

Kvalitet: Dubbelt så bra som på 1120.

Flygegenskaper: Går ej att jämföra….

Stabilitet: samma däremot behåller GARCén formen då den ej har tryck på linorna. (Stor volym i vingspetsarna) 1120 har en förmåga att vända sig ut och in om den flyger allt för länge utan tryck på linorna

Kolla http://www.peterlynnkiteboarding.com

/Freddan

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 14:22

Freddan, the G’s may be great, but the standard arcs are not bad! They are still more stable than just about everything else – except for G’s. When I didn’t have a bigger kite I (90kg) used my 1120 from 6 – 11m/s. From what I hear the 13 does not have a much better bottom end than the 1120, but a much better top end. But how the G’s stay in the air when all the lines go slack is a mystery to me. Amazing.
    — Dave

• kongos

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 21:40

Idag var första kiteandet med min G-18 och vinden var la så där en 1-3 m/s så nått åka av var inte att tänka på. En stor upptäkt var dock lättheten att fylla draken med luft innan ”launchandet”.
    Varför är gossen ute när det inte blåser? confused.gif
    Jo! det skulle ju göra det confused.gif.
    Ja,ja.
    Formen var nästa överaskning, den höll mycket riktigt formen. G-18 var mycket trögstyrd (hade bara 60 cm bom)och 840 kom faktiskt upp den med och var manöverduglig när det väl blåste. Detta ska tydligen vara standard för modell 18 så en 15 kanske man ska rekommendera.
    Återkommer med fler åsikter när det blåser på.

/E

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications